rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Hoi, ik probeer ook een keer een forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cathelijne
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Di Feb 13, 2007 3:44 pm    Onderwerp: Hoi, ik probeer ook een keer een forum Reageer met quote

Hoi,

Ik ben Cathelijne, 26 jaar en student. Heb heel veel interesses. Om er een paar te noemen: musica!, kunst, lezen, uitgaan, lekker eten, lekkere wijntjes drinken, kortom: de Goeie Dingen des Levens.

Heb al heel lang last van rechter schouder/nek/rug/arm. Ik denk inmiddels als een jaar of 6. Het is allemaal begonnen in de tijd dat ik nog op de kunstacademie zat en veel schilderde denk ik. Daarna is het alleen maar erger geworden.

Er is eigenlijk tot een maand of twee nooit gezegd wat er nou eigenlijk met mn schouder aan de hand was. Men vermoedde dat ie wat te los in elkaar zat en dat hij daarom zo nu en dan half uit de kom schoot (dit omdat ie de neiging heeft nogal vervaarlijk te knakken en omdat ik ook nogal wiebelige enkels heb) waarvoor ik al VEEL fysiotherapie heb gehad. Ook is er een slijmbeursontsteking vermoedt, met als gevolg een paar injecties in mn schouder. Nu heeft een fysio/acupuncturist onlangs vastgesteld dat het peesontstekingen zijn. Toen hij me uitlegde waar de aanhechtingen van die pezen zitten en hoe ze lopen vielen meteen alle klachten op zijn plek. De term RSI is nooit gevallen maar ik geloof dat peesontstekingen daar ook onder vallen?

De pijn heeft tot gevolg dat ik bepaalde dingen niet doe: ik ga vanavond niet naar yoga (ik doe een nogal intensieve vorm van yoga), ik maak mn werkstuk voor school niet af, ik doe de afwas niet en ik hou mn telefoon niet met mn rechterhand vast. Ik type dit mailtje dan weer wel want ik heb ontzettend de behoefte mn hart eens te luchten en ik heb er vandaag ontzettend de pest over in dat die stomme schouder niet doet wat ik wil. Heb je wel eens van die dagen... Wat ik heel moeilijk vind is om op een dag als deze keuzes te maken: ga ik nou wel naar yoga omdat het misschien goed is voor mn schouder of blijf ik thuis? Misschien heeft iemand die dit leest daar tipjes over? Het enige wat ik altijd te horen krijg is dat ik zelf mn grenzen aan moet geven maar met zo'n verotte pijn in je lijf ben je nou eenmaal niet altijd in staat de beste keuzes te maken...

Nou, ik geloof dat ik m'n ei wel even kwijt ben. Vind het best lastig om dat eens op deze manier te doen. Al dat geklaag zwart op wit maakt altijd zo'n negatieve indruk! En dat terwijl ik eigenlijk zo hou van De Goede Dingen des Levens

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Feb 14, 2007 3:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Zelf sta ik een beetje skeptisch tegenover de bevindingen van je fysio. Ik weet niet wat je wél hebt, maar 6 jaar lang last van een peesontsteking lijkt me zelf niet logisch, zeker als het overal en nergens zit. De term RSI noemen ze niet, want dat is geen medische term, maar dat maakt het nog niet per definitie een peesontsteking. Heb je al om een second opinion gevraagd bij je huisarts? Zeker wanneer een fysio op eigen houtje aan de slag gaat met injectienaalden zou ik huiverig worden. Ik neem aan dat dan cortison is geïnjecteerd? Als je het al door je huisarts hebt laten bevestigen moet je dit stukje maar negeren, maar anders moet je nog maar even met hem doornemen wat je fysio zei en van plan is.

Verder denk ik dat zolang de yoga geen pijn veroorzaakt die langdurig blijft hangen dat het geen schade zal aanrichten. Als je veel werkstukken moet maken kan je het spraakprogramma dragon naturally speaking proberen. Lekker eten en wijn drinken kan ook met wegwerpbestek, dan heb je minder afwas. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Zo Feb 25, 2007 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ook van mij welkom! Leuk dat je je hebt voorgesteld, ik vind het overigens helemaal niet alleen maar negatief overkomen. Tsja, je hebt klachten en daarover gaat het hier dus dat kun je hier gewoon schrijven. En iedereen zal zich er waarschijnlijk in herkennen, de periodes dat je echt gek wordt omdat je normale dingen niet meer pijnloos kunt doen. Het is heel moeilijk keuzes te maken, dat kunnen wij ook niet voor je doen. Inderdaad dien je je eigen grenzen te leren kennen, daar niet over heen te gaan maar als het goed gaat die stukje bij beetje proberen te verleggen. Het is heel moeilijk om tijdig te stoppen voor je je grens hebt overschreden. Ik zelf ben ook al vaak door schade en schande wijs geworden Crying or Very sad En nog, al gaat het nu wel stukken beter. Ik weet gewoon dat ik af en toe pas op de plaats moet maken en als ik dat niet accepteer en niet doe heb ik alleen mezelf er maar mee uiteindelijk.

Ik vind een ontsteking van 6 jaar ook wel erg lang. Weet je nog hoe en wanneer de klachten zijn ontstaan? Zat je veel achter de pc of deed je ander repeterend werk? Het klinkt ook als RSI klachten, maar ja RSI is inmiddels ook een breed scala aan klachten.
Ik denk dat ontspanning in de vorm van yoga juist heel erg goed is. Is er geen yogavorm die iets minder intensief is voor je? Toen ik veel last had ging ik regelmatig zwemmen. Dat vond ik heerlijk, ontspannen en minder pijn. In het water is het ook niet zo zwaar.
Heb je het idee dat je fysio helpt? Misschien zit je wel bij de verkeerde therapie. Er zijn legio mogelijkheden en niet alles slaat bij iedereen even goed aan. We hebben er ook een apart topic aan gewijd.
Ik hoop dat je veel info op kunt duiken hier en ons op de hoogte houdt van hoe het met je gaat.

Succes & Groetjes!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: