rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
hmm...even van gedachten wisselen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2005 10:10 pm    Onderwerp: hmm...even van gedachten wisselen Reageer met quote

Ik ben nu vanaf december met die acupunctuur bezig en hoe stom het ook klinkt, het lijkt er wel niet echt beter op te worden, eerder slechter...zou dat kunnen? Ik moet as dinsdag weer heen, dan zal ik ook met hem overleggen....wat denken jullie?
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 3:08 pm    Onderwerp: ....gedachten terug Reageer met quote

hoi Yvon,

in het verleden heb ik acupunctuurbehandelingen gehad voor andere klachten dan RSI, wist toen officieel nog niet dat ik RSI had. Maar ik kan me herinneren dat ik ermee gestopt ben en overgestapt naar homeopathische middelen, omdat de pijn in mij armen te erg werd. Als de naaldjes erin zaten had ik het idee helemaal gek te worden van de pijn. Voor mij de komende jaren géén acupunctuur meer.
Misschien iets voor jou om naar chiropracot over te stappen. Heb een paar interessante sites voor je gevonden waar je wat info kunt krijgen, nl.: www.chiropractie.nl (gewaarborgde chiropractoren met een universitaire opleiding).
Degene die hierbij is aangesloten in Noord-Holland geeft op zijn site uitgebreide informatie over RSI (www.chiropractierodermans.nl).
Ik heb bij de chiropractiebehandelingen veel baat gehad v.w.b. het verminderen van de pijnklachten in armen/polsen/schouder/nek/rug.
Verandering van spijs doet eten, ook op RSI-terrein Wink
In elk geval veel plezier vanavond, geniet er met volle teugen van en natuurlijk ook van de rest van het weekend!
gr. Maria
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 3:11 pm    Onderwerp: Re: ....gedachten terug Reageer met quote

RSIrrie schreef:
hoi Yvon,

in het verleden heb ik acupunctuurbehandelingen gehad voor andere klachten dan RSI, wist toen officieel nog niet dat ik RSI had. Maar ik kan me herinneren dat ik ermee gestopt ben en overgestapt naar homeopathische middelen, omdat de pijn in mij armen te erg werd. Als de naaldjes erin zaten had ik het idee helemaal gek te worden van de pijn. Voor mij de komende jaren géén acupunctuur meer.
Misschien iets voor jou om naar chiropractor over te stappen Idea . Heb een paar interessante sites voor je gevonden waar je wat info kunt krijgen, nl.: www.chiropractie.nl (gewaarborgde chiropractoren met een universitaire opleiding).
Degene die hierbij is aangesloten in Noord-Holland geeft op zijn site uitgebreide informatie over RSI (www.chiropractierodermans.nl).
Ik heb bij de chiropractiebehandelingen veel baat gehad v.w.b. het verminderen van de pijnklachten in armen/polsen/schouder/nek/rug.
Verandering van spijs doet eten, ook op RSI-terrein Wink
In elk geval veel plezier vanavond, geniet er met volle teugen van en natuurlijk ook van de rest van het weekend!
gr. Maria

truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh dat wilde je zeggen, volgens mij is er wat fout gegaan RSIrrie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2005 10:57 am    Onderwerp: foutje..... Reageer met quote

helemaal gelijk Truman, had correctie gedaan en daar is het misgegaan.
Helpt wel mee aan het bereiken van 600 berichten dit weekend Wink
Hoe bevalt overigens je nieuwe baan, goede keuze gemaakt voor jezelf?
Ben erg benieuwd of of onze adviezen in de goeie richting zijn geweest.....
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2005 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sneaky hoor.. zo extra berichtje plaatsen hahahaa

chiropractie zie ik niet zo zitten... mijn klachten waren redelijk goed onder controle tot dat ik met die naaldjes begon, vandaar mijn conclusie.. Rolling Eyes

misschien wil ik wel teveel..
Stiggeltje
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2005 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik ben nu vanaf december met die acupunctuur bezig en hoe stom het ook klinkt, het lijkt er wel niet echt beter op te worden, eerder slechter...zou dat kunnen?

Hoi Yvon,

Dit klinkt mij heel bekend in de oren.
Ook bij mij leek het juist slechter te worden , na zo'n 9 behandelingen heeft de accupuncturist me doorverwezen naar een arbo advies arts.
Deze is er achter gekomen dat de blokkades zitten in mijn nek en schouders en heeft mij sterk aangeraden om zowiezo voorlopig te stoppen met de accupunctuur behandelingen.

Hij legde mij uit dat zolang de blokkades in mijn nek en schouders er zitten de naaldjes in mijn armen meer slechter zouden doen als goed.
Zodra de blokkades weg zijn uit nek en schouders en dus de doorbloeding weer normaal zou zijn naar mijn armen, dan zou accupuntuur een mooie aanvulling zijn bij de fisio behandeling.

Dus ik zou zeggen laat je bij een goede fisio eens checken d.m.v. de bekende ''trickerpoints'' . Hiermee werd bij mij getest en ik dacht dat mijn armen letterlijk eraf vielen toen hij op bepaalde punten drukte in nek en schouders. (in mijn geval was het dus zo pijnlijk dat ik van mijn graatje ben gegaan). Ongelooflijk blijf ik het vinden hoeveel je nek en schouders in verbinding staan met je armen Confused
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2005 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

baan is erg leuk, moet wel oppassen, heb toch wel last van mn handen, had ik van te voren ook wel natuurlijk. Maar regelmatig sporten en rusten helpt wel goed. Ga het nog wel even volhouden denk ik.

Werkgever is ook erg meegaand in oplossingen of aankopen van hulpmiddelen. Geen spijt iig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Jan 31, 2005 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

goed om te horen dat je nieuwe baan bevalt en bovendien geweldig om zo'n werkgever te treffen.
Heel veel plezier en succes!
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Feb 02, 2005 8:53 am    Onderwerp: truman !! Reageer met quote

Gefeliciteerd !!!

Leuk om te horen dat het goed gaat !

Wat is je functieomschrijving nu ? Veel computeren ?

gr DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Wo Feb 02, 2005 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Truman, blij dat je de juiste keus hebt gemaakt en super dat je werkgever mee wil werken aan een voor jou verantwoorde werkplek. Heb je verteld van je RSI klachten/gevoeligheid?

Yvon, tsja, ik weet nog steeds niet goed wat ik van acupunctuur moet denken. toen ik het zo'n 2,5 jr geleden had kreeg ik meer beweging in mijn vingers, het werd soepeler enzo maar na een paar uur was dat effect alweer weg. Zoals je weet heb ik in dec. wel een super behandeling gehad waardoor het bowl-effect helemaal weg was. Maar het helpt bij mij dus ook niet altijd even goed. Ik denk dat wat Mariska zegt heel nuttig is, het is logisch dat het pijnlijker wordt als die triggerpoints gestimuleerd worden. Alleen ik heb door de acupunctuur nog geen ergere klachten gekregen terwijl de triggerpoints ook wel aanwezig zijn bij mij. Als je vindt dat het geen effect heeft en juist je klachten verergert zou ik idd stoppen en op zoek gaan naar iets anders, of een tijdje zonder. Hoe bevalt de medische fitness eigenlijk? Doe je naast acupunctuur en medische fitness nog een andere therapie? Sorry, misschien heb je dit al eens gemeld maar ik ben het ff kwijt.
Ik moet strax ook naar de fysio, waarschijnlijk de laatste keer. Ik zit nu op het niveau dat ik redelijk klachtenvrij kan zijn als ik me goed aan alle oefeningen houd en niet te veel belast. Dus opbouwen is het devies. Ik ga het gewoon zelf verder proberen nu en als het weinig effect heeft is een chiropracter misschien de volgende stap. Ook afhankelijk van wat in wat voor een baan ik terecht kom.

Hoe was het bij de vrienden van Amstel live? Schijnt erg gaaf te zijn altijd! Kun je je alweer verstaanbaar maken inmiddels??? Wink
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2005 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lag/lig even gevloerd door de griep, bah, wat heb ik toch een hekel aan ziek zijn, Evil or Very Mad

Vrienden van Amstel, was super, is echt een aanrader en zoals ik had verwacht kon ik zaterdag geen dingetje meer tillen, maar ik had het er voor over. Nu lig ik vanaf maandagavondl in bed, dus kom lekker tot rust.. Wink Goed voor mijn armen, slecht mdat ik dit dus helemaal niets vind, maarja..ik ga zoals ik me nu voel, proberen morgen weer te werken..
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2005 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

oei Yvon, da's niet zo fijn een griepje Crying or Very sad .
Probeer vandaag dan nog maar van "uitrusten" een beetje genieten te maken.
Een mooi geurend bloemetje en van harte beterschap voor jou!
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2005 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heee Yvon,

Niet zo leuk... van een griepje kun je je goed beroerd voelen. Ziek nog maar ff een beetje uit vandaag! Beterschap!!!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: