| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Di Jan 11, 2005 11:11 am Onderwerp: High tech space apparatuur |
|
|
Tja, ingewikkelde titel voor een klein apparaatje, maar weet niet precies hoe het heet. Het komt uit de ruimte. De astronauten daar kunnen hun spieren niet echt oefenen, dus hebben ze er iets op gevonden. Deze oplossing (ik heb hem zelf niet, maar m'n pa wel) werkt echt perfect tegen RSI!
Ik zal het apparaatje even omschrijven: Het is een plastic vormpje met daar in een bal. Het past goed in je hand en het is ook de bedoeling dat je hem in je hand (probeert) te houden .
Daarbij krijg je een touwtje geleverd, waarmee je de bal kan aanzwengelen. Op het moment dat de bal gaat draaien moet je hem in beweging zien te houden. Je krijgt een zwaar zoemend geluid te horen zonder klikken (als die klikt, dan doe je het namelijk niet helemaal juist).
Er is echt wel oefening voor vereist om het juist te doen, maar uiteindelijk kan iedereen het!
Wat is dan de goede werking ervan? De krachten die je door kleine bewegingen van je hand gaan werken op je arm en pols en hand zijn best fors. Het kan oplopen tot 18 kilo!!! Afhankelijk hoe hard of snel je de bal beweegt. Ik heb het zelf uiteraard ook uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier! Je mag het niet te vaak op een dag doen, dus als je de hele dag achter de comp zit moet je rust afwisselen met je werk en dit apparaatje.
Het kan via internet besteld worden, maar soms hebben computerzaken een leuke actie en verkopen ze die dingen ook. Zelf ga ik serieus dit apparaatje zo snel mogelijk aanschaffen.
Voor degene die dat ook willen doen, de kosten liggen rond de 20 euro! Is duur, maar echt, het werkt!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Di Jan 11, 2005 11:16 am Onderwerp: |
|
|
Jopie,
bedoel je de powerball (www.powerball.nl) of iets anders? Over de powerball heb ik al gelezen en vind ik interessant, maar zou graag ervaringen van anderen weten. Is er iemand die hiermee bezig is (geweest)? |
|
| Naar boven |
|
truman Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Jan 12, 2005 12:00 am Onderwerp: |
|
|
heb er al een tijd een, wel leuk dingetje.
Het is best zwaar om te doen en ben de laatste tijd meer aan het gebruiken. Denk wel dat het een preventief hulpmiddel is.
Als je echt rsi fase 3 hebt weet ik niet of het goed werkt.
Ik heb fase 3 en probeer langzaam wat weerstand op te bouwen.
Het is idd een powerball, dingen kosten bijna niets. Zowiezo leuk kado om iemand te geven met verjaardag ofzo. Vind het meer een gadget. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Jan 12, 2005 10:04 am Onderwerp: |
|
|
Tsja, ik denk dat je hier ook geen wonderen van kunt verwachten..... en dat het ook een kwestie van trainen en kracht opbouwen is. Leuk dat jullie er positieve ervaringen mee hebben, want ik vind het echt een supercool dingetje en idd is het heel wat goedkoper dan veel andere rsi-hulpmiddelen (al staan op de site wel andere prijzen dan €20). Hij blijft in mijn achterhoofd en komt op mijn RSI verlanglijstje! Als iemand mij een kado wil geven heb ik in elk geval alvast een goede tip! Nog meer mensen ervaringen met de powerball?
Op dit moment train ik met de aquaswing. Dit is een soort waterzak die je net zo zwaar kunt maken als je zelf wilt en waarmee je allerlei oefeningen kunt doen. Het is niet belastend en echt leuk om te doen... ook als je, net als ik, niet zo'n swingend figuur bent.... Natuurlijk heb ik het ding ontdekt door mijn fysiotherapeut en heeft hij me er mee leren werken (je moet toch weten welke oefeningen het best voor jou zijn en niet zomaar in het wilde weg zwaaien). Hij is ook de uitvinder ervan! Meer info op www.basictouch.com. Zo, nu houd ik op met reclame maken... mocht wel ffies toch?  |
|
| Naar boven |
|
slimmert Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Aug 10, 2008 11:17 am Onderwerp: Re: High tech space apparatuur |
|
|
Ik heb een website gezien waar ze 3 nieuwe PowerBalls verkopen die ik nog nergens anders heb gezien. De site heet www.mijnpowerball.nl, ziet er gelikt uit en de prijzen zijn ook een stuk goedkoper dan je gemiddeld tegenkomt. Ik zou daar eens gaan kijken! Ik zal zelf zometeen de LoveBall maar eens gaan bestellen, die vind ik echt leuk!  _________________ www.mijnpowerball.nl |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Aug 12, 2008 11:42 am Onderwerp: |
|
|
| Ik vond de powerball veeeeeel te zwaar om te gebruiken als je in een slechte periode zit. Het is een herhaalde beweging van de arm en schouder en ik vond het juist iets wat je niet moet doen als je rsi hebt... |
|
| Naar boven |
|
slimmert Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Aug 17, 2008 5:12 pm Onderwerp: Preventief tegen RSI |
|
|
De PowerBall werkt juist preventief tegen statische RSI, je moet zeker niet met een overbelasting gaan spinnen met de PowerBall. Als je tintelingen voelt, en pijnscheuten, begin dan voorzichtig een minuutje te draaien. Niet te zwaar, maar op 5000 rpm. Oefeningen zijn te vinden op www.mijnpowerball.nl _________________ www.mijnpowerball.nl |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Aug 20, 2008 7:23 pm Onderwerp: slimmert |
|
|
| genoeg reclame zo slimmert |
|
| Naar boven |
|