| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mercedes Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Jan 15, 2006 5:02 pm Onderwerp: heey everybody, new member!! |
|
|
hallo allemaal!!
mercedes hier (anoniem). ik zal me ff voorstellen.....
ben 19 jaar. zit in me laatste jaar opleiding zelfstandig werkend gastvrouw. ik zit 1 dag in de week op school en werk 4 dagen in de week.
ik zit vanaf 13 november 2005 in de ziektewet. ben na een week begonnen met fysiotherapie, is iets verbeterd. heb in tussentijd verschillende keren geprobeerd om weer te gaan werken, maar ben steeds weer terug bij af thuis beland. uiteindelijk mocht ik toch naar de bedrijfarts (omdat het verplicht is), mijn werk wilde me eigenlijk weer aan t werk hebben omdat de bedrijfsarts te duur was. nu ben ik daar afgelopen vrijdag 13 januari 2006 geweest. en heeft ze me verteld dat ik RSI heb!
ik doe op het moment vervangend werk in de administratie. ben begonnen met 2 uur per dag en moet dat met een uur per week meer opbouwen.
over een maand moet ik gaan proberen om dat langzaam, uur voor uur weer om te zetten in horeca werk.
en als uiteindelijk blijkt dat dat niet gaat moet ik waarschijnlijk ander werk zoeken!
het probleem daarvan is dat ik dan waarschijnlijk ook mijn opleiding niet kan afmaken.
dus zit op t moment in n dipje!!
iemand hier die me er iets leuks of positiefs over kan vertellen.....
ik heb het gevoel dat ik gek wordt!! zoveel onzekerheid!!
en iedereen hier om heen hoor ik allemaal zeggen; je moet GEWOON ff geduld hebben!! jaja, lekker makkelijk gezegd!!
nou, ik verheug me op n reactie van jullie!!
hoop dat dat me goed zal doen!!
wil graag weten hoe jullie ermee omgaan!!
heel veel liefs |
|
| Naar boven |
|
Stimpy Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Jan 18, 2006 2:44 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi mercedes,
Ik kan je niet veel verder helpen. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik denk er ook over ander werk te zoeken. Voor wat het waard is, je staat niet alleen! |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jan 19, 2006 8:41 am Onderwerp: Hoi mercedes |
|
|
Hoi,
Ja klinkt bekend allemaal. Nadat ik uitviel in de ziektewet weet ik nog dat ik in paniek raakte als ik die pijn voelde omdat ik het gelijk associeerde met "carriere beeld wat ineen viel" e.d. De geestelijke spanning die dit oproept versterkt vervolgens weer je lichamelijke klachten.
Het beste advies wat ik je kan geven is luister naar je lichaam en probeer die pijn geestelijk te accepteren voor wat het is, nl een signaal van je lichaam dat je het iets rustiger aan moet doen (kan ook op geestelijk vlak zijn).
gr dj |
|
| Naar boven |
|
Stimpy Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Jan 20, 2006 10:10 am Onderwerp: |
|
|
Yep, dat ken ik ook.
Je zit boordevol plannen en energie,
maar dan komt de RSI.
Rijmt vlotjes, maar het kan je wel serieus depri maken.
Volhouden hé! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Jan 22, 2006 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Mercedes,
Ook van mij welkom! Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan de andere reacties. De wijze raad van DJ is erg belangrijk!
Zoals ik het zie blijft RSI deel uitmaken van je leven en moet je er dus op de een of andere manier mee zien te leren omgaan. Een balans vinden, je grens kennen.... Dat is makkelijk gezegd, maar erg moeilijk gedaan. Het kost enorm veel geduld en doorzettingsvermogen.
Das volgens mij de manier om er mee om te gaan... niet je kop in het zand steken en doorgaan op de oude weg (wat je vaak al te lang doet waardoor de klachten zo ernstig zijn geworden) maar aktie ondernemen. Gelukkig ben je daar al mee bezig. Je bedrijfsarts heeft gezegd dat het RSI is maar wat is het vervolg dan? Heeft deze arts je een therapie aangeraden of iets anders? Van een bedrijfsarts mag je in dit geval begeleiding verwachten en vragen!
Vervangend administratief werk... grappig, want juist daardoor ontstaan de klachten bij RSI-ers. Hoe gaat dit bij jou? Heb je geen/minder last tijdens het computeren?
Veel succes !
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
|