rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
handen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bjornslis
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 09, 2008 7:49 am    Onderwerp: handen Reageer met quote

vraagje,
Heb niet zoveel last van nek of schouders, maar wel van mijn handen (m.n. achterkant van handen) en onderarmen, zowel links als rechts.
Pijn, krachtverlies (ik laat constant dingen uit m'n handen vallen) etc.
Het is voor de hand liggend dat het RSI is (ben grafisch ontwerper en zit een uur of 16 per dag achter de computer) maar van alle andere symptomen heb ik weinig tot geen last. Is dit RSI of niet ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bennny
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo mijn naam is Ben,
Ik schrok wel erg dat je wel 16u per dag achter je pc zit, dat is vragen om moeilijkheden.
In de regel mag je per dag 6u effectieve pc-werk doen.
Ik zou je willen adviseren om het aantal uren terug te brengen en regelmatig mini-pauses te nemen.
groet Ben Question Question Question Question
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
M
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Mei 14, 2008 9:58 pm    Onderwerp: RSI Reageer met quote

Zelf heb ik gemerkt dat RSI een erg ruim begrip is, en dat er veel verschillende vormen zijn. In het begin werd ik ook van het kastje naar de muur gestuurd, omdat ik last had van 1 dikke hand.. men vond dit ook niet bij het typische RSI beeld passen.. later kwamen de andere sypmtonen pas.
RSI is volgens mij gewoon pijn dat ontstaat door enige vorm van overbelasting door vaak dezelfde handeling te verrichten en welke klachten hieruit voort vloeien is per persoon weer anders maar wel in het zelfde gebied (rug/nek/arm/hand).

Dus ik kan me voorstellen als jij 16 uur per dag achter de pc zit... dat de kans groot is dat je kunt spreken over RSI klachten. Pas toch maar een beetje op hoor.. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: