|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gina2003 Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Sep 19, 2007 8:07 am Onderwerp: Hallo |
|
|
Ik ben 24, bijna 25 jaar, en heb sindskort last van RSI, althans last van de klachten in mijn hand en arm.
Na 2,5 weken vakantie ben ik weer gaan werken en toen ging het gelijk weer fout, ondanks de aanpassingen op mijn werk, dus sinds deze week ben ik de ziektewet ingegaan, en moet morgen even op gesprek met mijn baas voor een reintergratieplan.
Ik ben erg bang dat het chronisch word, en ben op zoek naar een geschikte therapie, ik heb fysio gehad, maar zodra ze mijn spieren ging masseren viel ik bijna flauw, ik heb een hele lichte pijngrens, dus ik ben aan het krijken wat voor therapie mij zou kunnen helpen en wat vergoed word door het ziekenfonds, dus als iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Do Sep 27, 2007 1:03 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Gina,
Welkom!
Het feit dat je na je vakantie meteen weer last hebt gekregen tijdens werken zegt genoeg. Jouw klachten moet je dus wel degelijk serieus nemen. Wat zijn de aanpassingen die je gehad hebt op je werk?
Ik heb een therapie gevolgd bij www.basictouch.com en het heeft mij heel veel goed gedaan. Dit valt qua ziektekostenverzekering (even informeren bij je verzekering hoe fysio vergoedt wordt, dit is afhankelijk van je aanvullende verzekering) onder fysio, maar als je de website goed bekijkt zie je dat er ook aandacht besteedt wordt aan hoe je in elkaar steekt qua karakter en dat in samenhang met je lichaamsbouw en klachten. Ik kan het moeilijk uitleggen, op de site doen ze dat beter. Het is zoveel uitgebreider en beter dan de standaard fysio. Zoals je kunt lezen heeft Raoul al veel RSI patienten behandeld (zie ervaringen) met succes. Zijn praktijk zit in Amsterdam dus dat moet voor jou goed te doen zijn. Ik ben een tijdje onder behandeling geweest en wat mij aanspreekt is dat er naar het totaalplaatje gekeken wordt en een structurele oplossing gezocht wordt. Ik bedoel dat het niet even masseren is waarna je geen last meer hebt op dat moment maar de volgende dag wel. Je leert je eigen grenzen te kennen, te verleggen en hoe je dingen in je dagelijks leven kan aanpassen.
Elke keer wordt er eerst gevraagd hoe het met je klachten gaat op dat moment. als je veel last hebt dan kun je ook een acupunctuur sessie krijgen als je er voor open staat, dat verlicht redelijk snel. Via deze therapie heb ik de aquaswing ontdekt waarmee je op een lichte en makkelijke manier oefeningen kunt doen, ook thuis, en wat je zelf op kunt bouwen. Er wordt rekening gehouden met je pijngrens, maar geef dit zelf ook aan. Ook de backstretcher heb ik zo ontdekt (www.backstretcher.com) omdat bij mij het probleem vanuit mijn slechte houding (vastzittende bovenrug o.a.) komt hielp dit erg goed. Als je borstkast en rug los en vrij zijn kan de energie en voeding richting je arm ook vrij bewegen. Inmiddels heb ik beide produkten thuis, alhoewel ik ze nu niet meer dagelijks nodig heb zal ik ze nooit wegdoen.
Door deze therapie ben ik in gaan zien dat ik met deze klachten moet leren leven, maar dat dat heel goed mogelijk is als je er zelf actief mee bezig bent en naar je lichaam luistert. Als ik pijn heb weet ik met welke oefeningen ik dit weer op kan lossen, dat is toch geweldig?
Ik ben ook in gaan zien dat ik niet 40 uur per week achter een pc moet werken, daarom werk ik nu 28 uur per week en heb een verticaal toetsenbord en muis (www.safetype.com) zodat ik vrijwel nooit meer last heb. Dat had ik voorheen echt niet kunnen denken!
Het parttime werken bevalt me prima, fulltime werken is natuurlijk leuker qua salaris, maar ik verdien liever pijnloos een parttime salaris dat hoger is dan een ZW of WAO uitkering dan met pijn thuis te zitten en in de molen van UWV te zitten, want daar wordt je ook niet vrolijk van.
Weet je, RSI is ook een proces. Eerst wil je het niet toegeven en ga je door waardoor je klachten verergeren. Dan moet je wel stoppen omdat je niet meer kunt en zie je het niet meer zitten. Dat is een rotperiode. Zelfs zonder iets te doen zittend op de bank heb je pijn. Je word er gek van. Maar bedenk alsjeblieft dat er verbetering mogelijk is (sommigen hebben zelfs nooit meer last, alhoewel het volgens mij altijd een gevoelig punt blijft). Hoe eerder je met een therapie begint, hoe beter. Ik kan je basic touch dus echt met klem aanbevelen. Neem anders eens vrijblijvend contact op. Ik hoop dat je dit doet en dat je net zo enthousiast raakt als ik. Als je meer wilt weten mag je me ook een pm sturen, alhoewel ik alles al verteld heb. Houd je me op de hoogte?
Heel veel succes! Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
gina2003 Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Sep 28, 2007 5:33 am Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je tip!
Ik ga zo een weekend naar Disney, dus als ik thuis kom, dinsdag, zal ik zeker even de site bekijken, en ik hou je op de hoogte! |
|
| Naar boven |
|
|
|