| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
renate Nieuweling

|
Geplaatst: Zo Okt 07, 2007 8:41 am Onderwerp: Hai |
|
|
Hai, ik ben renate en ik ben 27 jaar oud. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met een kantoorbaan. Ik maakte voornamelijk gebruik van het numerieke gedeelte van het toetsenbord, en kreeg na 2 jaar ernstige klachten. M'n pols, bovenarm, schouder en nek deden erg pijn. Ik raakte ongeveer een half jaar later in verwachting en ben gestopt met werken. De klachten verdwenen op den duur. Nu zijn we weer ruim 5 jaar verder en ben ik met een nieuwe baan gestart. Ik heb pas 30u gewerkt, maak weer voornamelijk gebruik van het numerieke gedeelte, en de pijn is er weer . Het is ook direct heel heftig. Word zelfs s'nachts wakker van de pijn. Ik wil zo graag dit werk blijven doen, wie weet wat voor mij een oplossing is? Misschien zo'n armsteun die mee-rolt als het ware?? De muis gebruik ik bijna niet...dus een speciale muis haalt ook niet aan.
Groetjes Renate |
|
| Naar boven |
|
admin Site Admin
|
Geplaatst: Za Jan 05, 2008 12:15 pm Onderwerp: welkom |
|
|
Hi Renate,
Welkom op dit forum. Kijk eens rond en test ook de zoekfunctie eens, over veel onderwerpen is reeds geschreven.
Groet, Admin _________________ Geloof dat het leven waard is geleefd te worden en je geloof zal de feitelijkheid ervan stimuleren.
William James |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Za Jan 05, 2008 10:55 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Renate,
Welkom!
Balen dat je toch weer last hebt gekregen. Ik denk dat het al heel veel zou kunnen helpen als je het nummerieke gedeelte van je toetsenbord afplakt zodat je gedwongen bent beide handen te gebruiken bij het intoetsen van cijfers. Je verdeelt het werk dan tenminste over 2 handen. Dat hielp mij wel toen ik een tijdje veel invoerwerk deed.
Verder vraag ik me af hoeveel je nu bent gaan werken en of er enige afwisseling is. Probeer je typewerk af en toe af te wisselen, al is het maar met kleine dingen. Probeer micropauzes in te bouwen.
Zelf ben ik heel erg geholpen met het feit dat ik nu partime werken (om de dag, 3 dagen per week), een verticaal toetsenbord en een verticale muis heb. Zie www.ergotype.nl en het topic hulpmiddelen op dit forum.
Natuurlijk is ook beweging en ontspanning belangrijk.
Laat het alsjeblieft niet te ver komen maar ga er gelijk mee aan de slag. Dit om te voorkomen dat het erger wordt.
Veel sterkte! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
little1 Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jan 28, 2008 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ik heb heeeel veel baat gehad bij Oefentherapie Mensendieck; die kijkt je lichaam helemaal na, leert je een goede houding aan en kijkt dan eens naar hoe je werkhouding is. Je krijgt goede oefeningen mee en ik heb veel inzicht gekregen in het menselijke spierstelsel. |
|
| Naar boven |
|
|