harry Nieuweling

|
Geplaatst: Do Jan 15, 2009 8:22 pm Onderwerp: Eye- en Headtrackers |
|
|
Hallo,
Tijdens mijn studie (6 jaar geleden) heb ik last gekregen van gewrichtsklachten in verschillende gewrichten (polsen, schouders en enkels). Ik heb al verschillende therapieën gevolgd, maar de conclusie is dat ik met de klachten en verminderde belastbaarheid verder moet. Door de klachten kan ik helaas niet lang met een computer werken wat voor mijn beroep wel vereist is.
Ik heb al verschillende ergonomische toetsenborden, muizen, een trackball en een tekentablet etc gebruikt maar deze bieden nog te weinig verbetering. Daarom ben ik nu opzoek naar wat de mogelijkheden met een eye- of headtracker zijn.
Graag zou ik dergelijke apparatuur willen uitproberen om te kijken of dit voor mij een oplossing zou kunnen zijn (aangezien het nogal kostbaar is). Daarom wil ik vragen of er mensen zijn die weten of er bedrijven zijn in Nederland die dergelijke systemen ontwikkelen/verkopen en waar ik eventueel contact mee op zou kunnen nemen. Uiteraard ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf een eye- of headtracker gebruiken (zowel beroepsmatig als prive). Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt! |
|