rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Charlotte
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 7:07 pm    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Mijn naam is Charlotte, ik ben 24 jaar en werk als chemisch analist op een laboratorium.

Ik heb sinds begin 1999 last van RSI. Eerst werdt de diagnose gesteld dat ik versleten polsen zou hebben.... Maar dat bleek later toch niet zo te zijn. Ze konden niets vinden, dus zeiden ze dat. Mijn RSI is ontstaan door te veel stress op school. Ik moest en zou mn school halen en ik zou niet blijven zitten......... Je kent het wel. Confused

Als ik veel last heb, krijg ik accupunctuur/manuele therapie (meestal 2 behandelingen en dan kan ik er weer een maand, 2 maanden tegen) Het laatste half jaar heb ik bij mensendieck gezeten. Dat hielp wel voor een gedeelte, maar ik moet nog steeds opletten dat ik niet over mn grens heen ga. Met mensendieck ben ik momenteel gestopt, omdat ik blijf hangen op dat niveau. Wel ben ik daardoor al een half jaar niet meer bij accupunctuur/manuele therapie geweest.

De eerste paar jaar had ik alleen klachten aan mn hand/pols. De laatste jaren ook last van mn schouders/nek/rug.

Mijn hobbies zijn: tennissen, zeilen, fitnessen. Vroeger ook teakwondo maar daar ben ik mee gestopt vanwege mn klachten. Je staat natuurlijk veel gepannen bij die sport.
Ik zit al een aantal jaar op yoga. Je leert jezelf daardoor beter ontspannen.
Lijkt erg zweverig, maar helpt wel.

Leuk forum is dit! Het is goed om informatie uit te wisselen met mensen.

Groetjes,
Charlotte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2004 4:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Charlotte,
Jouw verhaal nu ook gelezen. Ongelovelijk dat ze eerst dachten aan versleten polsen, bij iemand van 18/19 jaar! Dus je hebt de RSI klachten al ontwikkeld toen je nog op school zat, voor je begon te werken? Voor mensen met RSI in kantoorwerk zijn er allerlei hulpmiddelen en zijn de klachten ook meestal wel bespreekbaar omdat de klachten juist door het werk zijn ontstaan. Maar hoe is dat in jouw beroep? Kun jij je wel pijnloos werken en gebruik je hulpmiddelen?

Tsja, die grens kennen we allemaal. Voor je het weet ga je er overheen en zit je weer met pijn Sad Rustig aan dus maar...pfff Rolling Eyes

Ik lees dat je redelijk sportief bent en dus veel in beweging bent. Dit zou toch juist goed moeten zijn en je klachten moeten verminderen. Veel RSI-ers schijnen juist te weinig lichaamsbeweging te hebben (waaronder ik zelf vrees ik... tot voor kort).

Suc6 & groetjes!
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2004 10:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

welkom! Very Happy
Charlotte

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Tanja,

Ik heb gelukkig een afwisselende baan. Heel lang achter een computer zitten hoef ik gelukkig niet. Omdat ik mn werkzaamheden zelf kan indelen, is het goed te doen. Ook loop je veel heen en weer.

Als ik een keer te ver ben gegaan, is mn baas erg begripvol en geeft me dan wat makkelijkere klusjes en mn collega's helpen me dan altijd.
Toen ik op deze baan solliciteerde heb ik meteen bij het eerste gesprek al verteld over mn RSI klachten. En toch aangenomen terwijl er meerdere kandidaten waren. Verwacht je niet. Toch is dit al de 3e baan waar ze er niet moeilijk over deden.

We hebben geen eigen PC. Bij sommige PC’s kan ik een gelmat voor mn toetsenbord leggen. Op mn tafel heb ik een “lessenaar” staan. Dat is een soort plank die in een schuine stand staat (in een hoek van +/-10 graden) Hierdoor zit je niet meer zo erg voorover gebogen te schrijven. Op mn pen heb ik een grip zitten, zodat ik hem goed vast hou. Ik schreef namelijk heel krampachtig en op een rare manier. Dat had ik mezelf aangeleerd. ...stom... Wink
Ook heb ik een voetenbankje.
Voor de rest heb ik geen aanpassingen. oja een stress ei, om als ik last begin te krijgen al mn spieren ff te spannen.

Vroeger deed ik juist nog meer aan sport dan ik nu doe....
Wel heb ik gemerkt, dat als ik een tijdje minder ga sporten ik meer last krijg. Ga dan ook vaster zitten.

Ik mag de laatste maanden eigenlijk helemaal niet mopperen. Heb haast geen last gehad.
Maar opletten moet je blijven doen, een keertje iets te ver.........rustig aan doen dus Wink

Ben jezelf ook gaan sporten?

Ik las dat je jezelf aan het omscholen bent (assistent-drogist). Is het een grote omschakeling met wat je voorheen deed/doet?

Groetjes,
Charlotte
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Charlotte,

Wat goed dat ze je zonder problemen hebben aangenomen. Ik hoor wel eens andere verhalen, al hoop ik dat het vooral voor administratieve beroepen geldt dat je afgewezen wordt ivm RSI en het in andere banen met minder PC werk makkelijker is. Evt. kun je je geloof ik nog laten keuren als arbeidsgehandicapte, zodat een werkgever geen financiele risico's loopt als hij je aanneemt en je valt toch weer uit met dezelfde klachten. Ik weet niet precies hoe het werkt. Zelf ga ik natuurlijk eerst proberen op een normale manier een baan te vinden, maar ik houd dat evt wel in mijn achterhoofd.

Tsja, voor mij nogal een grote omschakeling en dus ook best een moeilijk besluit! Even kort mijn CV: mavo-havo- 1 jarige toeristische opleiding - daarna van school en 2 jr via uitzendburo's gewerkt, veelal bij div kantoren vd belastingdienst (hele leuke tijd gehad) als telefoniste / admin medew. Daarna 4 jaar als commercieel medew binnendienst bij een verzekeringskantoor. Dat was ook erg leuk, afwisselend klanten aan het buro of aan de telefoon, contact met verzekeringsmaatschappijen, admin. verwerking en controle e.d. Daarna bij een zakenreisburo 3 jaar gewerkt, dat was een uitdaging want dat kantoor werd nieuw geopend en ik ging met nog iemand de afd administratie opzetten en zelfstandig runnen. Dit was erg tof en leerzaam, ook afwisselend. Het ging goed, maar toen ik een tijdje veel type werk verrichtte kwamen de RSI klachten naar boven. Daarna een tijdje op en af, zoals je kunt lezen in het kopje "voorstellen". Per afgelopen juli uit dienst het kantoor was gesloten ivm reorganisatie, per sept. weer een baan als verzekeringsadviseuse gevonden maar daar ging het weer mis met mijn RSI klachten. En sindsdien dus in de ZW.

Tsja, ik vind het toch wel een wereld van verschil..... altijd een eigen (zittend) plekje op een kantoor, telefonisch contact met klanten en veel administratief werk... strax hopelijk werkzaam in een drogisterij, hele dag staan en lopen (waarschijnlijk eerst wel vermoeiend, maar uiteindelijk waarschijnlijk gezonder dan de hele dag in dezelfde houding achter een pc), veel meer direct contact met klanten en (als assistent drogist) ook bezig met het personeel, de werkplanning, inrichting vd winkel e.d.! Heel iets anders dus! Ik weet natuurlijk niet hoe het loopt, er zijn waarschijnlijk nog wel andere banen waar ik tot nu toe niet bij stil heb gestaan, automatisch blijf je toch een beetje vasthouden aan het administratieve/receptie werk. Het lijkt me bijv ook erg leuk om op een VVV kantoor te werken: klantencontact, toeristisch, weinig met de pc. Maar daarin heb ik nog nooit vacatures kunnen ontdekken.

Ik vind het nog steeds wel heel erg jammer dat ik dit besluit heb moeten nemen, maar het geeft me ook wel enigszins rust, alsof ik het beter geaccepteerd heb. Nu nog maar afwachten wat de toekomst brengt en hier zelf mee aan de slag.

Helaas zijn de klachten niet zo makkelijk weg... nu ik niet meer werk en me eigenlijk vooral bezig houdt met het huishouden (stukje bij stukje), mijn cursus en mijn fysio-oefeningen heb ik nog regelmatig klachten (dat had ik eigenlijk niet verwacht). Zoals de afgelopen week... het blijft toch ook een kwestie van geduld.

Of ik ben gaan sporten.... Nou ik heb heel lang gefitnessed vroeger, maar was er op een gegeven moment op uitgekeken. Nu lijkt medische fitness me eigenlijk wel zinvol. Zomers ga ik wel skaten en fietsen, maar nu ik verhuisd ben is het wel lastiger want alleen ga je toch minder makkelijk en al mijn vrienden wonen in mijn vorige woonplaats. Wat me wel leuk lijkt is hydrospinning of aerobics, maar op dit moment moet ik even rustig aan doen met mijn geld... heb alleen ZW, maar houd ik ook in mijn achterhoofd. Als ik het netjes doe ben ik elke dag trouwens ca. 1,5 uur met mijn fysio oefeningen en backstretcher bezig en voel me daardoor wel beter en beweeglijker. Als ik het niet met regelmatig doe komen de klachten snel weer opzetten. Ook probeer ik regelmatig te gaan zwemmen, dat werkt ontspannend en zet je je hele lichaam in beweging!

Groetjes!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: