| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
knokkeltje Nieuweling

|
Geplaatst: Do Jan 05, 2006 3:56 pm Onderwerp: Even voorstellen |
|
|
Dag medelotgenoten!
Ik ben Knokkeltje (wil liever anoniem blijven) en ik werk fulltime, ik doe 70% van de tijd beeldschermwerk.
Ik heb al zo'n 5 jaar RSI/CANS-gerelateerde klachten, het ene moment erger dan het andere. Het zit bij mij eigenlijk voornamelijk in mijn handen (knokkels, vandaar de naam ).
Dit zijn de maatregelen die ik al genomen heb:
Laptop met 2 invoermogelijkheden => Trackpoint & Touchpad
Wacom Graphire3 tablet
Verschillende muizen om af te wisselen.
Aantal weken fysiotherapie (werkte niet echt)
WorkRave Anti-RSI software
Bureaustoel op mijn lengte gekocht met alles erop en dr aan.
Thuis bureau verhoogd(ca. 2 meter)
Zoveel mogelijk leten op mijn werkhouding
Spraakherkening
Deze maatregelen wil/ga ik binnenkort nemen:
Kinesis toestenbord kopen => http://www.kinesis-ergo.com/us_versions.htm
Alternative muis kopen Anir? / Quill? / Wat bevalt jullie goed?
Nog beter letten op mijn houding
TrackIR4 of SmartNav3 <==== werkt dit ?? lijkt me er handig!
Efficienter de PC gebruiken Sneltoetsen, meer effectieve muiskilometers
Accupunctuur proberen
Alleen het noodzakelijke op de PC doen
Ik kan momenteel gewoon doorwerken, maar omdat de intesiteit van PC-gebruik bij mij de komende tijd flink gaat toenemen, maak ik mij enigszins zorgen.
Ik heb niet echt last mijn nek, polsen of armen (beetje), dus ik weet niet of een verticale muis bijvoorbeeld bij mij wel werkt. Ik wil graag de oplossing voor bijv. 2 maanden proberen, maar volgens mij is dit moeilijk mogelijk.
That was me in a nutshell! Let me out!
Verder wens ik iedereen alvast heel veel pijnloze momenten in 2006 |
|
| Naar boven |
|
knokkeltje Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Jan 06, 2006 2:25 pm Onderwerp: Update, ik heb een 2de hands Kinesis Classic QD tb gekocht |
|
|
Gelijk maar even eenupdate:
Ik heb gisteren een Kinesis apart gevormd toestenbord gekocht.
Het is wel erg wennen hoor, ik kan goed typen met 10 vingers maar dit is toch andere koek! Zijn er hier mensen die ook zo'n toetsenbord hebben? Hoe hebben jullie het geleerd? Ik merk vooral bij de shift toetsen en letters QAZ en P de problemen. Ook door mijn gedwongen andere houding zit ik een beetje te prutsen!
Over dit bovenstaande stukje tekst deed ik 5 minuten, en ik heb het gevoel dat ik heel erg breed uit zit. Erg apart! |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Zo Jan 08, 2006 9:09 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom namens mij en hoop dat je nuttige informatie kan vinden op ons forum.
Veel plezier hier
Vrolijke groet Yvon _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Jan 08, 2006 9:38 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Knokkeltje,
Ook van mij welkom!
Over toetsenborden en muizen hebben we een aparte rubriek. Volgens mij heet die hulpmiddelen.
Zelf heb ik op dit moment geen aangepaste apparatuur, maar ik heb een keer de Quill muis en het verticale toetsenbord getest en die vond ik erg fijn.
Wel is het altijd enorm persoonlijk wat je fijn vindt en wat helpt. Dus ik vrees dat er niet veel anders op zit dan het uit te proberen.
Je hebt trouwens wel al heel veel maatregelen getroffen, denk dat je daarover misschien nog goede tips kunt geven.
Een bureau van 2 meter hoog? Is dat niet enorm??? Of staat je stoel dan ook heel hoog? Ik begreep altijd dat je zo moet zitten dat je schouders ontspannen naar beneden kunnen hangen, dus zo hoog lijkt me wel enorm hoog. Of ben je zelf zo lang? En helpt het goed? Nieuwsgierig he?
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
knokkeltje Nieuweling

|
Geplaatst: Za Jan 14, 2006 10:54 am Onderwerp: |
|
|
| Pipi schreef: | Hoi Knokkeltje,
Ook van mij welkom!
Over toetsenborden en muizen hebben we een aparte rubriek. Volgens mij heet die hulpmiddelen.
Zelf heb ik op dit moment geen aangepaste apparatuur, maar ik heb een keer de Quill muis en het verticale toetsenbord getest en die vond ik erg fijn.
Wel is het altijd enorm persoonlijk wat je fijn vindt en wat helpt. Dus ik vrees dat er niet veel anders op zit dan het uit te proberen.
Je hebt trouwens wel al heel veel maatregelen getroffen, denk dat je daarover misschien nog goede tips kunt geven.
Een bureau van 2 meter hoog? Is dat niet enorm??? Of staat je stoel dan ook heel hoog? Ik begreep altijd dat je zo moet zitten dat je schouders ontspannen naar beneden kunnen hangen, dus zo hoog lijkt me wel enorm hoog. Of ben je zelf zo lang? En helpt het goed? Nieuwsgierig he?
Groetjes! |
Hoi, bedanktj voor je reactie,
Ja, ik zal binnenkort deelnemen aan het toetsenbord/muizen draadje.
Lol, mijn bureau is niet twee meter hoog, gelukkig anders wordt het telkens een klim met valgevaar . Ik ben zelf bijna 2 meter lang, daarom heb ik mijn bureau verhoogd. Ook heb ik eerder al een ergonische bureaustoel gekocht. Was iets van 600 euro. incl bij de Office Centre.
Maar het lijkt mij leuk om actief in dit forum mee te doen en te helpen waar ik kan.
Groetjes,
Knokkeltje |
|
| Naar boven |
|
Charlotte Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Za Jan 14, 2006 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
Welkom hier op het forum!
(ik ben niet zo van de lange berichten )
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
|