rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Even voorstellen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maRRtijn
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Okt 27, 2005 1:49 pm    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Hallo, allemaal

Ik ben Martijn, woon in Helmond en mijn beroep is project engineer.

Ik heb bijna 4 jaar geleden voor het eerst met RSI te maken gekregen. Onlangs kwam ik dit forum tegen en heb ik me geregistreerd.

In het voorjaar van 2002 begon het voor mij allemaal met lichte klachten aan de onderarm. Ik maakte toen veel werkuren, ook bijna allemaal in het buitenland en dat was weliswaar stressvol maar ook erh leuk. Op een gegeven moment ging het erg snel echter, en ben ik met cesartherapie begonnen. Toen was het kwaad echter al geschied en heb ik me ziek moeten melden. Later zijn er nog klachten in de linkerarm en af en toe nek en schouders bijgekomen

Langzaam heb ik mezelf toen weer aan het werk kunnen krijgen, binnen 9 maanden was ik weer fulltime aan het werk echter niet fulltime achter de PC. Sinds 2 jaar lukt dat wel en ook steeds intensiever, maar pijnvrij ben ik nog niet. Echter ik denk dat ik nu wel van mezelf weet tot hoever ik kan gaan en wanneer het tijd is om wat gas terug te nemen.

Ik merk ook dat sinds ik vader ben geworden (voorjaar 2004) dat het beter gaat, misschien omdat daardoor toch je prioriteiten veranderen.

Mijn grootste hobby is motorrijden. De teleurstelling was dan ook heel groot toen 4 jaar geleden bleek dat ik tijdens het motorrijden ook behoorlijk veel last had. Gelukkig ging dat na een jaar al steeds beter, en nu kan ik weer zonder beperkingen motorrijden.
Ik vind het heerlijk om te rijden, het doet me alle stress vergeten en zelfs als ik last van de armen heb, heb ik er tijdens het rijden geen erg in. Het is bijna een soort therapie, zeker mentaal gezien. Ik zou knettergek worden als ik dat op zou moeten geven.
Een andere hobby was computerspelletjes, deze heb ik echter voorlopig wel opgegeven.

Het gaat nu best goed met mij, maar het kan natuurlijk altijd beter. Ik heb nog regelmatig even een terugslag en kan dit ook niet altijd verklaren. Ik hoop dat ik via dit forum wat tips en ervaringen kan uitwisselen.

Er is bij mij niet echt een enkele sleutel geweest voor een oplossing. Het is en combinatie van vele factoren.
Maar als ik iets moet noemen waar ik denk ik het meeste baat bij heb is het toch wel afwisseling denk ik. niet alleen qua werk, maar ook qua gereedschap. Ik wissel nu regelmatig tussen links en rechts muizen, en tussen een trackball, een verticale en conventionele muis. Misschien is dit een tip waar sommigen iets aan kunnen hebben.
Echter pas dan wel op dat je geen klachten bij krijgt die je voorheen nog niet had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi MaRRtijn,

Alsnog welkom! Jouw berichtje is al even geleden, maar ik heb de laatste tijd niet lang achter de PC gezeten.

Jouw verhaal komt me erg bekend voor... met name het stuk dat het nu weer redelijk lekker gaat, maar je soms een onverklaarbare terugval hebt. Ik heb dat ook, al is het meestal wel te verklaren en dan heb ik teveel prive achter de PC gezeten. Wat goed dat je weer full time aan het werk bent. Zelf werk ik nu parttime en dat is voor mij een goede zet, natuurlijk in combinatie met ontspanning, beweging en oefeningen.

Ik kan me voorstellen dat het vader worden een andere draai heeft gegeven aan je leven. Het is toch heel ingrijpend. Ik denk dat je je dan ook realiseert hoe belangrijk je prive en gezinsleven is. Idd je past je prioriteiten aan. Geniet maar lekker van je zoon of dochter! Heel belangrijk!

Toevallig kwamen mijn klachten ook aan het licht in het voorjaar van 2002! Dat hebben we dus gemeen. Ik vind het heel interessant om tips en adviezen uit te wisselen op het forum en ik hoop dat jij er ook iets aan hebt en lekker mee gaat doen.
Het aparte van dit forum is dat het soms even stil lijkt te liggen en dan ineens is het bijna niet meer bij te houden omdat er zoveel berichtjes langskomen. Dus gewoon terug blijven komen!

Leuk om nog een motorrijder in ons midden te hebben. Zoals je misschien wel hebt gelezen is Yvon onze bikergirl. Zelf rijd ik geen motor maar ik vind het wel prachtige dingen en mijn vader en broer zijn ook motormuizen. Ik houd het maar bij mijn fietsie en mijn auto'tje. Daarmee kan ik overal prima komen, maar af en toe achterop de motor door de wind sjeesen... heerlijk! Ik kan me voorstellen dat dat echt ontspannen en genieten is voor je. Lekker dat je het weer kan doen.

Ik wens je heel veel succes met je klachten en veel plezier hier op het forum.

Groetjes!
maRRtijn
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2005 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pipi schreef:
Hoi MaRRtijn,

Het aparte van dit forum is dat het soms even stil lijkt te liggen en dan ineens is het bijna niet meer bij te houden omdat er zoveel berichtjes langskomen. Dus gewoon terug blijven komen!

Het was me idd al opgevallen dat vaak lange pauzes zitten tussen de posts binnen bepaalde topics. Da’s echter gezien de aard van dit forum wel logisch.
Eigenlijk tegenstrijdig dat er een forum is over RSI terwijl het voor veel lotgenoten moeilijk is om nog veel met de computer te doen. Echter goed dat het er is voor diegenen die minder klachten hebben of het af en toe kunnen / willen opbrengen om hier in te loggen. Smile

Ik probeer thuis altijd zoveel mogelijk van de PC weg te blijven, echter de verleiding is vaak groot als je een tijdje weinig klachten hebt. Dat kan inderdaad een terugval tot gevolg hebben.

Het valt ook niet mee tegenwoordig, er gaat zoveel via internet. Zelfs mijn salarisstrook moet ik tegenwoordig van Internet downloaden.

Soms denk ik wel eens als het zo doorgaat moeten we over een tijdje de computer eerst om toestemming vragen als je even naar de plee wilt. Evil or Very Mad Deze quote heb ik eens in een boek gelezen en ik vind hem erg toepasselijk voor deze tijd.

Maarja, opwinden helpt ook niet, dus we moeten het beste er maar van maken. Rolling Eyes
En gelukkig zijn er ook nog leuke dingen, via internet kun je bv. heel makkelijk met anderen in contact komen via forums e.d. om ervaringen uit te wisselen tbv hobbies e.d.

Iig als ik mijn huidige niveau vast kan houden dan ben ik nog niet zo slecht af denk ik.

Ik heb trouwens een dochter (bijna 2), en in januari verwachten we nummer 2, wat dat word weten we nog niet….
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Za Nov 05, 2005 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey bikerman... welkom!

( heb ff niets gelezen nog.. ga ik nog doen!! ))

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: