|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mniessen Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Sep 16, 2009 10:24 am Onderwerp: even voorstellen... ergotherapiestudent |
|
|
hallo allemaal,
ik studeer ergotherapie op de hogeschool in nijmegen. Ik moet een rollenspel doen met een client die rsi heeft. Hij heeft pijn in zijn rechterarm en schouder. Hij heeft moeite met het tandenpoetsen.
Mijn vraag is zijn er meer mensen die dat hebben? Waar hebben ze pijn? Waardoor lukt dit niet? Zijn er hulpmiddelen hiervoor of weten jullie hoe je anders kan tandenpoetsen zodat het minder belastend is.
In ieder geval bedankt voor jullie medewerking!
Groetjes moniek |
|
| Naar boven |
|
Houtstoker Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Sep 16, 2009 10:41 am Onderwerp: |
|
|
Wat je kunt doen is pauzes nemen. in etappes werken, tandeborstel met een dik handvat nemen, elektrisch.
Dezelfde problemen doen zich ook voor met scheren. Zittend e.a. doen, bv in bad, in warm water geeft ook wel wat verlichting.
Een eenduidig antwoord is helaas niet te geven omdat bij elke persoon de ervaringen anders zullen zijn. Dit hangt weer af van de fysiologie, en de oorzaak van de problemen.
In mijn geval uitte e.a. zich niet in pijn (dat kwam in rust) maar in een dood gevoel in de arm, tintelingen in arm en hand, en uiteindelijk een hand die gewoon niet meer kon sluiten (krachteloos) Dit kwam door in bepaalde houdingen een afgeklemde slagader (TOS of CCCS) Bij te lang een niet confortabele houding aan te houden ontstaat een gevoel (weer op gang geraken van doorbloeding) als in de winter, wanneer je handen door en door koud zijn en weer opwarmen, waardoor er een stekende pijn ontstaat alsof er met duizenden naalden .......
Als een verkeerde houding te vaak wordt aangenomen ontstaan (wederom in mijn geval) pijnlijke gewrichten in hand, pols, elleboog en nek wat zich soms tijdens de werkzaamheden maar ook vaak daags na de verkeerde werkzaamheden manifesteerd. Deze klachten kunnen dan weer enkele dagen aanhouden.
De oplossingen die ik gehanteerd heb bestaan uit het minimaliseren van de handelingen, waardoor idd het tandenpoetsen en scheren niet meer dagelijks gedaan werd. _________________ Greetz Ad
Andere fora;
http://www.polen-forum.nl/index.php
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=13&t=8593
Mijn site;
www.vondervoort-zielinska.nl |
|
| Naar boven |
|
|
|