rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Even voorstellen en mijn verhaaltje
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tymon
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 1:02 am    Onderwerp: Even voorstellen en mijn verhaaltje Reageer met quote

Hoi allemaal!

Ik ben Tymon, ben 25 jaar oud en student muziektechnologie. Mijn instrument is de gitaar, door het vele spelen (meerdere uren per dag) heb ik ongeveer 3 a 4 jaar geleden RSI achtige klachten gekregen in mijn linker pols. De klachten opzich lijken redelijk veel op die van CTS behalve dat de pijn precies aan de andere kant van de pols zit dan gewoonlijk het geval is met CTS. Na teveel belasting een beklemmende pijn die doortrekt in heel mijn arm en schouders als het echt erg is. De pijn valt te triggeren door mijn pols te knikken of bovenop mijn pols op de pijnlijke punten te drukken.

Na meerdere bezoekjes bij de huisarts en fysio werd ik niets wijzer. Er zijn ook foto's gemaakt maar daar viel niets op te zien. Het enige wat scheen te helpen van de tips die ik kreeg was rust. En als ik iets niet kan is het stoppen met gitaarspelen, dat is simpelweg geen optie. Sindsdien heb ik erg veel dingen geprobeerd zoals verschillende kracht / massage oefeningen (ook met powerball en andere hulpjes), sporten, ontspannen, pijnstillers, zalfjes, eten en drinken aanpassen... van alles! Het enige wat tot nu toe helpt is: rust Sad

Ik heb de klachten wel redelijk onder controle nu, ik weet wat ik wel kan maken en niet kan maken en de klachten zijn ook stabiel. Maar dat is niet genoeg voor mij. Sommige mensen zullen wellicht denken van ach, het is maar een muziekinstrumentje, maakt het nou uit dat je dat wat minder kan doen. Er zijn echter ook mensen als ik, waar muziek en het bespelen van hun instrument zeer belangrijk zijn. Muziek is mijn leven!

Omdat ik redelijk down to earth ben en nogal argwanend tegenover alternatieve geneeskunden en accupunctuur stond heb ik dit nog niet geprobeerd. Maar ik ben een beetje veranderd door de jaren en ga hier binnenkort toch eens mee experimenteren. Ook door het lezen van succesvolle behandelingen op dit forum!

Pff heel verhaal geworden zeg! Tof dat er zo'n forum bestaat! En ik ben zeer benieuwd of er meerdere mensen met dezelfde klachten als ik rondlopen omdat ik eigenlijk nog nooit iemand heb gehoord over precies dezelfde klachten als ik!

Groeten,
Tymon Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Tymon,

Welkom op ons forum! Je zult inderdaad merken dat het heel tof is dat dit forum bestaat.... een feest der herkenning. Alhoewel feest??? Crying or Very sad

'k kon ooit een half liedje gitaarspelen, maar das al heel lang geleden. Wat balen dat jij hierdoor je klachten hebt gekregen. Nee, natuurlijk geef je dit niet op, je gaat er toch je beroep van maken? Op welke manier moet ik me dat trouwens voorstellen?

In elk geval goed dat je je klachten redelijk in balans hebt nu. Natuurlijk wil je iets vinden wat je klachten nog meer vermindert, of beter nog ze helemaal doet verdwijnen. Helaas is dat niet zo makkelijk, en is per persoon verschillend. Alhoewel ik ook redelijk nuchter ben heb ik gemerkt dat acupunctuur wel verlichting kan geven. Bij mij is het daardoor helaas niet definitief over gegaan, maar het is zeker het proberen waard.

Ik kan je niet veel tips geven, je bent zelf al goed bezig denk ik. Ik wens je veel plezier op het forum!

Groetjes!
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 3:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hay daar

Welkom hier!

Balen als je niet meer kan spelen zeg. Heb het zelf ook gehad, kreeg heel veel last tijdens spelen. Nu is het voor mij niet van levensbelang, dus was het makkelijker om het opzij te leggen als voor jou.
Bij mij hielp rust dus ook alleen maar. Kan nu af en toe wel een half uurtje spelen maar dan is het ook over.

Hoop dat je snel je weg kan vinden.

Vrolijke groet Yvon

die hartjes mag je wegdenken, kon ff niet zo gauw een ander vinden hahahahaha
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: