| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
schrijfarm Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Nov 03, 2007 9:32 pm Onderwerp: en het gaat weer verder... |
|
|
Het is weer al even geleden dat ik op deze site ben geweest.
Helaas heb ik zoals gewoonlijk weer heel wat pech gehad. Op 17 juni 2007 ben ik betrokken geweest bij een auto-ongeluk en heb toen een whiplash opgelopen. Doordat ik niets meer mocht doen van de dokter (m'n studie lag van de een op de andere dag plat), verdween heel langzaam de pijn in m'n rechterpols en schouders. Met het nieuwe schooljaar kwam de pijn weer direct in volle hevigheid terug. Voor die whiplash ben ik nu onder behandeling bij een fysiotherapeut, maar ook daar heb ik vaak last van die RSI. Ik laat weer heel vaak dingen vallen.
Het grootste probleem is dat ik door concentratieproblemen nu alles van m'n studie op de computer moet doen, aangezien ik nu door die whiplash maar heel moeilijk meer kan lezen en op de pc gaat dat nog wel. Vorig jaar had ik geen last als ik op de computer werkte, maar helaas is dat ook niet meer pijnvrij.
M'n studie staat op een laag pitje, omdat ik maar enkele vakken kan doen.
Gelukkig heb ik m'n vriend die me helemaal begrijpt, hij heeft zelf ook een lichte vorm van RSI. Hopelijk verbetert dit alles nog eens, maar dat is nog maar af te wachten. Het vooruitzicht is op dit moment niet echt goed... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Za Jan 05, 2008 11:10 pm Onderwerp: |
|
|
Jeetje, wat een vervelend bericht zeg.
Het zit je dan wel heel erg tegen. Zelf heb ik ook eens iemand in mijn achterbak gehad en een paar dagen nekklachten gehad en ik was blij dat het daarna weer over was. Want jeetje, dat is erg vermoeiend zeg.
Ik hoop dan ook dat het inmiddels weer een beetje beter gaat. Je moet eigenlijk een therapie volgen waarbij naar je hele houding gekeken wordt en niet alleen naar de whiplash. alles staat immers met elkaar in verbinding. Hopelijk doet jouw fysiotherapeut dat.
Ik neem aan dat je misschien ook al tips op sites voor whiplash patienten hebt gevonden?
Ik denk dat voor jou ontspanning heel belangrijk is, evenals beweging. Heb je weleens over fysio fitness gedacht of zwemmen op medische indicatie in groepsverband?
Succes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
schrijfarm Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Zo Jan 06, 2008 12:28 am Onderwerp: |
|
|
Mijn fysiotherapeut werkt mee aan een onderzoek naar whiplash. Hij gebruikt mijn resultaten voor dat onderzoek. Hij kijkt wel naar m'n hele houding, maar specifiek naar m'n nek. Verder moet elke week minimaal een uur gaan zwemmen. Daar heb ik nu ook een zwemmaatje. Hij heeft ook een whiplash, maar bij hem is die een stuk erger dan bij mij (hij is 100% afgekeurd). Zowel met hem als met m'n fysio kan ik goed overleggen over de behandelwijze. Ik moet nu elke dag bijhouden wat ik doe, of ik last heb en hoelang ik m'n kraag (steunband voor m'n nek) draag. De fysio vreest ervoor dat ik er nooit meer vanaf zou komen, althans van de klachten die vaak voorkomen bij whiplash. Misschien dat ik ooit nog pijn-vrij zal zijn in m'n nek. De concentratieproblemen, evenwichtsstoornissen enzo zullen waarschijnlijk nog wel wat verbeteren, maar nooit meer overgaan. Ik ben al lang blij dat ik het overleeft heb. Een auto met 80 tot 120 km/h achterop als je stil in de file staat, is niet niks.
Doordat ik nu moeilijker kan lezen, moet ik nu al helemaal op de computer werken. Hierbij heb ik geen last van m'n RSI. Als ik aantekeningen in college moet maken, mag ik die van een vriend overnemen. Een heel aantal medestudenten snappen niet eens wat een whiplash is en denken dat je het verzint. De meest vervelende opmerkingen je van ze verwachten. Gelukkig doen de docenten alles wat mogelijk is om m'n studie toch te kunnen halen. Ik mag zelfs tentamens verzetten!!! Lang leve begripvolle docenten! |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Jan 06, 2008 10:25 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Tsja, zo moet je het maar bekijken denk ik... belangrijkste is dat je er nog bent en verder moet je er maar het beste van zien te maken. Alleen is het wel heel erg zuur dat je door de onoplettendheid van een ander met deze problemen zit. Ik hoop dat je een goede letselschade uitkering hebt gekregen of nog gaat krijgen, want dat heb je wel verdiend. Al neemt het je klachten natuurlijk niet weg.
Fijn dat je begripvolle docenten hebt en een zwemmaatje, goede fysiotherapeut en begripvolle en geduldige vriend. De mensen om je heen zijn zo belangrijk je te helpen hiermee om te leren gaan.
Ik hoop dat je steeds beter gaat leren hiermee te leven en je steeds manieren vind om er zo mee om te gaan dat je zo min mogelijk last hebt. Ook hoop ik dat je in elk geval pijnvrij wordt ooit en de andere problemen toch verbeteren.
Goed dat je het positief in blijft zien, dan kun je de hele wereld aan!
Veel sterkte! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Imme Nieuweling

|
Geplaatst: Do Jan 17, 2008 9:41 am Onderwerp: |
|
|
Hallo schrijfarm,
Ook ik weet wat de gevolgen zijn van een whiplash.13 jaar geleden heb ik een whiplash opgelopen door een ongelukje in huis.Daardoor heb ik 4 jaar niet kunnen werken. En vertelde de arts tegen mijn man: Ruil haar maar niet in want het is een gezonde hollanse meid! Veel onbegrip dus. Maar nu kan ik vertellen dat ik bijna helemaal klachten vrij ben! Mijn restklachten komen vooral als ik heel moe ben. Kan me dan minder concentreren een klets dan aan een stuk door. Vaak is dat s'avonds dus tijd om naar bed te gaan dan! Ik ben erg geholpen door een arts in Eindhoven (Pateijn). Daar werd niet alleen gekeken naar je whiplash maar ook naar de andere klachten en wat dit allemaal met je doet ook psychie's. Ik weet dat dit forum niet voor whiplash is maar ik wil je wel laten weten dat er hoop op verbetering is!
Heel veel sterkte Imme _________________ Probeer de zon te blijven zien |
|
| Naar boven |
|
|