| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Di Jan 11, 2005 11:01 am Onderwerp: Dove handjes |
|
|
Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk een vraagje. Kennen jullie dat ook die half dove handen? (bij mij zit de RSI links en rechts). Dat je pink en ringvinger plus dat gedeelte van de hand naar de pols doof aanvoelen? Ik heb het nu de hele dag door.
Als ik opsta, doen m'n handen gewoon zeer van dat dove gevoel. Moet ook voorzichtig proberen de bloeddoorstroming weer wat op gang te krijgen zodat dat weer een beetje verdwijnt.
En eigenlijk nog een vraagje. Als ik op mijn ellebogen rust (vaak als ik op de bank zit, leun ik op de leuning) dan krijg ik dat dove gevoel ook. Maar tegelijkertijd doet de binnenkant van mijn elleboog erg zeer.
Ik weet dat ik om dit te voorkomen die houdingen gewoon niet moet aannemen en dat ik veel moet schudden met hand en arm, maar in je slaap is dat moeilijk te presteren, niet?
Ben benieuwd naar jullie reacties hierop, want ik weet gewoon niet of dit bij RSI hoort of niet.
Groetjes,
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Jan 11, 2005 12:51 pm Onderwerp: dove handen & zo |
|
|
Hallo Jopie,
wat jij omschrijft over dat dove gevoel in je handen is volgens mij een typisch symptoom bij RSI.
Bij mij zit het voornamelijk in mijn nek en rechter schouderhand/arm. Het dove gevoel ken ik alleen in mijn re-hand en m.n. wijsvinger, duim en bovenvlak van de hand.
Toch word ik ook met regelmaat 's morgens wakker en hebben beide handen dat tintelende gevoel. Ik kom dan maar zo snel mogelijk mijn bed uit en maak wat ruime bewegingen met beide armen waarna dat nare gevoel verdwijnt.
Ook mijn ellebogen kennen dat dove/pijnlijke gevoel zoals jij omschrijft. Langer dan 4 minuten aan de telefoon is er bijna niet meer bij, dan begint alles te tintelen en te steken (positief is dat telefoonkosten minder zijn ) maar ook bv lekker aan het strand op je buik liggen en "steunend"op je ellebogen boek/tijdschrift lezen zit er niet meer in voor mij vanwege dezelfde problematiek.
Ik bemerk duidelijk dat wanneer de elleboog op de een of andere manier wordt afgekneld (en dat doen we in onze slaap waarschijnlijk ook) de tintelingen en het dove gevoel ontstaan.
Ben ook benieuwd naar reacties van de overigen voorzover ze dat niet al in een andere post hebben aangegeven dat te herkennen.
Leuk dat je dit forum weer herontdekt hebt!
gr. Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Di Jan 11, 2005 7:03 pm Onderwerp: |
|
|
Jahoor, herkenning hier, ik noem het maar slaaparmen. Word er vaak s'nachts wakker van als ik teveel gedaan heb word het erger. Is een hele tijd ook overdag zo geweest maar s'nachts nooit weggeweest. Ik dacht dat ik, voordat ik wist dat ik rsi had, dat ik er altijd op lag, zo voelde het. Inderdaad afknelling.
proberen de boel weer op gang te helpen met arm oefeningen, dat is wat bij mij helpt. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Jan 12, 2005 10:15 am Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me helemaal bij jullie aan! het dove gevoel in pols/arm heb ik ook geregeld...  |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 7:48 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Dacht zelf op een gegeven moment aan CVS, aangezien krachtverlies er nu ook bij is gekomen. Maar eerlijk gezegd ben ik erg blij dat het slechts RSI is. Klinkt raar, maar ja.
Kennen jullie karatekid? Wax on Wax of... draaibewegen met je handen/armen alsof je een deur ofzo met cirkelbewegingen schoonmaakt. Doe het nu echt nog sinds kort, maar het is tot in de handen voelbaar. Ik denkt dat als je zo'n oefening maar vaak genoeg herhaalt, dat het dan steeds beter gaat en ik hoop ook echt dat de armen en handen binnenkort wat beter gaan.
Het dove gevoel en de tintelingen komen aan de buitenkant (pink, ringvinger en middelvinger) gevarieerd met of alleen maar de duim, wijsvinger en middelvinger voor. Maar ja, je doet er weinig aan.
Groetjes,
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2005 4:20 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ken die film.. ( ken u klassiekers..) maar ik kan dat dus niet he, die beweging is funest. Als ik dat 10 keer doe, heb ik de volgende dag heel veel problemen met het optillen van mijn armen. Ik doe de ..tja..zo noemde de therapeut het, de paardeslinger, ken iemand die oefening?..zou namelijk niet precies weten hoe ik dat moet omschrijven..hahahahaa.. Het helpt mij altijd heel goed ontspannen en kan ik daarna weer vrolijk knippen en fohnen.. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
mensi280 Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Mrt 14, 2005 5:01 pm Onderwerp: dove handjes |
|
|
Ik noem dat meer overléden handjes!! Rechts altijd koud en wit, de laatste drie vingers gevoelloos. Niet als je er een speld in steekt maar ik voel niet wat ik pak wat wel lastig is. Links is het net of mijn arm bij mijn schouder een flinke ruk heeft gehad.
Maar ja, zit ik wéér te hakken met mijn twee wijsvingers, niet echt bevordelijk!! Lastig hoor, als je verslaafd bent! |
|
| Naar boven |
|
merel Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Mrt 15, 2005 10:24 am Onderwerp: |
|
|
hai,
ik herken het!! Alleen bij mij helpt het niet als ik mijn armen losschud of alles oprek. Ik weet niet wat ik zou kunnen doen om dat dove gevoel weg te krijgen...
Groetjes Merel |
|
| Naar boven |
|
waregod Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Mrt 22, 2005 11:31 pm Onderwerp: |
|
|
Wel ik denk dat het ook kan komen door verkeerd te liggen op bed tijdens het slapen een goede kussen B.v tempur helpt redelijk,je mag niet op je buik liggen je moet op je zij gaan liggen.
Maar waarschijnlijk is bij de nek/schouder of bovenarm wat onstoken is.(vorm van RSI)
Ik had er veel last van, mijn orthopeed gaf me hiervoor een prikje antiflamatory (onstekingremmer)
help heel goed.
Verder waar het pijn doet bij de nek gebruikte ik een Koud therapie (op aanraden van mijn Orthopeed) helpt zeer goed,
want vaak is je wervel wat vast of staat het een beetje verkeerd
Ik liet mijn NEK onderzoeken en regelmatig trekken door een Gyroprast (maneul therapeut heet het bij jullie dacht ik ).
.
Heb dan lang tijd geen last todat mijn nek vast zit.
Als ik iederdag de Yoga oefening voor mijn nek doe gaat het zeer lang mee.
voordat het weer zover is.
Groetjes |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Mrt 22, 2005 11:35 pm Onderwerp: |
|
|
Nog een belangrijke ding, de ontekingsremmer mag je NIET vaak gebruiken de bij effecten bij te vaak gebruiken kunnen rampzalig zij op den duur.
Ik gebruik het alleen als ik duidelijk zeer pijnlijkplek heber ik duidelijk zwareontsteking in de bovenarm?nek heb.
Ook dit its te controleren.
Groetjes
W.G |
|
| Naar boven |
|
merel Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 8:16 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb inderdaad al het een en ander gelezen over de spullen van Tempur, en wij willen inderdaad beginnen met de kussens aanschaffen.
Mijn dokter heeft mij afgeraden om ontstekkingsremmers te gebruiken, Omdat ik dan de pijn onderdruk en niet in de gaten heb dat ik hem teveel belast. Nu weet ik doordat de pijn me eraan herrinnert dat ik contineu op mijn houding etc etc moet letten.
Ik ben ook naar een manueek/fysiotherapeut geweest, en hij heeft inderdaad mijn nek en rug gekraakt en daarbij heeft hij nog een aantal behandelingen uitgevoerd, bindweefsel oprekken etc. Maarbuiten dat je me na elke behandeling op kon vegen bleef de pijn in alle hevigheid aanwezig. In overleg met de dokter ben ik gestopt na een jaar met deze behandeling.
Waar je ook veel goede verhalen over hoort is een multidisiplinaire behandeling. Daarbij wordt je behandeld door diverse therapeuten die onderling contact houden over jou, progessie.
Ik ben aan het uitzoeken wat daar de vergoedingen voor zijn die je krijgt, het is namelijk een dure behandelmethode, waarbij het niet zeker is dat je geneest..
groetjes Merel |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 9:35 am Onderwerp: |
|
|
Hoi allemaal,
Zo te lezen heeft iedereen zo hun klachten.
Ben zelf gisteren naar de huisarts geweest, nadat ik erachter kwam dat ik niet meer gitaar kon spelen. Coördinatie en krachtverlies in ieder geval in de linkerhand. Wat dit voor m'n rechter zou moeten betekenen, weet ik niet. Daar meer pijn aan.
Maar goed, moet een maand rust houden, niet meer op ellebogen leunen en dan kijken of het verbeterd. Zo niet, dan naar de neuroloog voor een zenuw-onderzoek om de blokkade op te sporen met in uiterste noodgeval een operatie...(snik of joepie?)
Best heftig, maar laat ik er maar het beste van verwachten, nietwaar? Zolang ik straks maar weer gitaar kan spelen!
Groetjes en iedereen sterkte!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 10:30 am Onderwerp: |
|
|
Hallo, hallo,
Tja, wat betreft de ontstekingsremmer heeft je arts helemaal gelijk, Merel. Dit zou ik ook alleen maar gebruiken als de pijn echt te veel werd en niet om de pijn te onderdrukken en weer door te gaan want dat werkt uiteindelijk alleen maar tegen je.
De Tempur matrassen/kussens etc ken ik ook van de reclames en ik ben er best benieuwd naar. Dus ik hoor je ervaringen graag als je ze daadwerkelijk hebt. Voor degenen die het destijds gevolgd hebben... ik slaap nu steeds minder op mijn buik en meer op mijn zij. Mijn fysiotherapeut zegt dat het beste is om op je rug te slapen, dan rust je het meeste uit. Verder moest ik me maar niet zo druk maken erover zolang ik geen echte rugpijn kreeg van het buikslapen, want een goede nachtrust is ook belangrijk. Daarin heeft hij natuurlijk gelijk, maar gelukkig lukt het me nu toch om vaker op mijn zij te slapen.
Jopie, wat een pech heb jij toch zeg! Nu dit weer. Je hebt gelijk: ga er gewoon voor, het kan alleen maar verbeteren, toch? Het klinkt idd best heftig, vooral als er geopereerd moet worden... maar goed wat moet, dat moet.
Houdt ons op de hoogte en take care!
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 1:01 pm Onderwerp: |
|
|
@ jopie.... zelf speel ik ook al jaren gitaar en bij vlagen kan ik nog wel eens spelen, maar meeste tijd kan ik dat ook vergeten. Vreemd he, bij computen niets geen last en met spelen wel. Heb momenten dat ik misschien een minuut of 10..( jaja) achter elkaar kan spelen en dan is het over. Beide handen willen niet meer.
Hoop dat het bij jou nog op te lossen is, maar bij mij staan er 5 gitaren mooi te pronken zonder vaak bespeeld te worden.. zonde...
Wie weet... someday..... _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 1:03 pm Onderwerp: |
|
|
ff off topic..
@ Ware God.. is het lekker weer daar??? hmm.. misschien kunnen we de RSI meeting wel daar gaan houden.. wat vinden jullie tanja en rsirrie?..  _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 1:42 pm Onderwerp: Heb je al geboekt?????? |
|
|
Off the topic:
Ik ga lekker mee hoor! Meeting and have some BBQ-fun in the sun!!! hahahaha, wat een slimpie ben je ook, Yvon!  _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 2:06 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi mensen
Ik weet uit eigen ervaring dat de ontstekingremmers je ooglens kapot kunnen maken, vandaar dat ik zeg Injecties niet meer dan 3 mnd,
De zalfjes zelf zijn zeer lokaal, en kunnen dus niet veel schade aanrichten.
Wat de tempur betreft mijn nek zit vaak minder vast, infeitte slaap ik onrustig en gooi soms mijn kussen weg tijdens het slapen en dan is het weer mis, de nek raakt vast, door een verkeerde houding tijdens het slapen.
Merel wat de Gyroprast betreft, heeft hij alleen gekraakt of heeft hij meer dingen gedaan zoals stroom massage etc om de spieren te ontspannen.
Mijn nek is bij mij een probleem Whiplash vanwege een auto ongeluk en slecht advies van de orthopeed die mij toen behandelde (natuurlijk weer in ... gestudeerd), hier schijnen europeze orthopeden een hekel te hebben aan fysiotherapeuten, als ik eerder onder behandeling was geweest waren mijn nek klachten nooit zoveer gekomen, wat ook nog mijn carpaal tunnel heeft bevorderd.
Je snapt het wel een ketting effect, de nek zal nooit meer goed komen maar ik kan het via combinaties van verschillende dingen onder leefbaar controle houden.
Groetjes |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 2:29 pm Onderwerp: |
|
|
Over de onstekkingremmers moet ik het volgende zeggen voordat ik het vergeet.
Toch is het gebruik ervan nodig bij behandelingen anders kan je niet rustig werken aan bepaalde therapieën.
Denk maar al je loopt en pijn hebt b.v aan een voet wegens een klap, je gaat verkeerd lopen omdat je de pijn ontwijkt en dus zet je verkeerd druk op andere delen wat later weer andere problemen kunnen geven.
Ik denk dat je gewoon bewust moet blijven van je probleem je houding moet veranderen, wat de RSI gaf en dan met combinatie van verschillende methodes de boel moet proberen te repareren/ en of leefbaar maken.
Dat is mijn ervaring tenminste, en geloof me Ik heb problemen op verschillende fronten aan mijn lijf, ik heb ze nog niet allemaal opgenoemd.
Wat spieren en botten betreffen heb ik carpaal tunnel, muisarm, nek.Schouderklachten (auto ongeluk) en als klap op de vuurpijl mijn lage rug L4-L5 zitten vergroeid aan elkaar (ook een onbehandeld ongeluk uit mijn jeugd), oh ja voordat ik het vergeet mijn knie komt erbij (ook onder controle met bepaalde supplementen en belangrijkst verandering van levensstijl)
Ik heb alles leefbaar kunnen maken door trial en error methodes, maar ik snap nu veel meer dat combinaties technieken het beste is.
Omdat vaak als de klachten komen meer dingen stuk zijn gegaan door het sneeuwbal effect.
Groetjes
Oh ja nog een ding Ik gebruik nu ijs vaak als ontstekkingsremmer (geleerd van een Cubaanse orthopeed) als ik weer mezelf overbelast hebt en ik weer eens chronische klachten dreig te krijgen. |
|
| Naar boven |
|
merel Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 6:27 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Jopie,
Jeetje zeg, was dat op aanraaddenvan de huisarts een zenuwonderzoek??
Misschien levert het wat op.
Veel sterkte en hou ons op de hoogte
groetjes Merel |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 8:34 pm Onderwerp: |
|
|
@ Ware God.. is het lekker weer daar??? hmm.. misschien kunnen we de RSI meeting wel daar gaan houden.. wat vinden jullie tanja en rsirrie?.. [/quote]
Wel het is warm zelf snikheet zodadelijk n.l 32-38 graad celsuis, en windstil dus een ware oven.
Maar je mag alles hier doen, alleen en ik geef het je grif toe ik ben lui om iets te organiseren, ik zou hoogsten alle nodige infomatie die jullie nodig hebben voor jullie verzamelen (zo ijverig ben ik nog wel), maar zelf achter dingen aanlopen spaar me, een van mijn vele hobbie's is honden "trainen"
en nu heb ik weer nieuwe pupies erbij ( 4 om precies te zijn) en geloof me 11 elfhonden verzorgen is geen pretje.
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Mrt 23, 2005 9:55 pm Onderwerp: |
|
|
off topic..
geweldig!..mag ik mijn hondjes ook meenemen.. maken we er 1 groot feest van.. jou nijnen ook tanja!..en nee.. niet voor op de bbq natuurlijk _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Za Mrt 26, 2005 7:14 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi allemaal,
Gebruikte zelf ook ontstekingsremmers, voornameijk vanwege de pijnstilling. Had ook ontstekingen (of in ieder geval klachten die daar erg op leken). Het werkte goed, maar nooit afdoende. Nu moet ik het helaas met paracetamol doen (wegens die zwangerschap mag ik bijna al mijn medicijnen niet meer en er is geen vervanging voor). Ik mocht ze gebruiken voor chronisch gebruik (wegens chronische aandoening), maar voor de meeste mensen is het gebruik tot 6 weken en niet langer.
Wil wel even zeggen dat jullie echt moeten opppassen met Ibuprofen. Zelf allergisch voor dat spul door te lang gebruik. Mijn maag en lever konden er niet meer tegen en kreeg astma-aanvallen. Oké, de dosis was erg hoog (3x daags 600 mg). Maar goed, als pijnstiller kan het echt wel goed doen, maar pas op met het gebruik.
Mijn fysio grijpt nu even in. Hij is het wel eens met de huisarts (van zo'n test), maar wil eerst zelf even proberen of hij door de spieren losser te maken, of het dan weer beter wordt. En eerlijk gezegd... heb ik nu al minder last van mijn linkerarm. Dus hopen dat het verder aanslaat.
Yvon, wat balen zeg dat jij ook maar 10 min kan spelen, zeg. Ik ook, maar speel hardnekkig door als ik eenmaal speel (beetje dom, weet ik, maar kan het niet helpen). Ik hoop dat het voor jou ook goed gaat komen, zeg. Zonde van al die gitaren!
Groetjes en iedereen sterkte met alles!
Jopie |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Zo Mrt 27, 2005 9:46 am Onderwerp: meeting op .... |
|
|
Uitstekend idee Yvon . Snel doorgeven met hoeveel we gaan, krijgen we groepskorting!
Tanja kan dan even oversteken naar Suriname en wij blijven heerlijk genieten aan het strand.
Zou zo mijn koffertje willen pakken, ben echt toe aan een weekje zon, zie alleen op tegen die lange vliegreis, 4 uur is voor mij eigenlijk het maximale.
We zien wel waar het vliegtuig landt!
groetjes _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Zo Mrt 27, 2005 7:55 pm Onderwerp: Paracetamol |
|
|
Hoi Jopie,
Ik las dat je nu paracetamol gebruikt. Let aub op de max. dosering.... Paracetamol lijkt misschien niet schadelijk, maar als je er te veel van neemt kun je ook ernstige leverklachten krijgen... Dat staat in mijn studieboek van Assistent Drogist tenminste... dit is een van de weinige dingen die ik al uit mijn hoofd weet. hihihihi
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Jopie Forum Assistent

|
Geplaatst: Zo Mrt 27, 2005 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Tanja,
Ook ik weet er wel van (gelukkig). Met die zwangerschap er boven op mag ik er maar 4 per dag (tot nu toe nog geweigerd om in te nemen, hoor) en dan nog zonder coffeïne of codeïne. Doe gewoon extra oefeningen, veel oprekken en dan zie ik wel verder.
En flink spieren trainen, want beetje last van bekkeninstabiliteit en dat kan bij weinig oefenen natuurlijk wel erger worden in de komende tijd.
Maar goed, we zien wel. M'n linkerschouder is nog steeds losser dan de rechter en als de rechter dat straks ook is hoop ik die boel ook zo te houden.
Groetjes! |
|
| Naar boven |
|
|