rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
De Voorstelling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2004 9:00 am    Onderwerp: De Voorstelling Reageer met quote

Ook ik zal me even voorstellen:

Ik ben Eric, 23 jaar en woon in het zuiden des lands.
Je gaat naar school en weet niet wat je wilt, na mijn opleiding marketing & communicatie wist ik het ineens, multimedia!
Ben net klaar met mijn 3 jarige opleiding multimedia vormgeven.

Ik werkte al lang met de computer, al vanaf mijn 10e vond het leuk om sites te maken, gewoon als hobbie. Natuurlijk ook altijd veel computerspelletjes gespeeld sinds de komst van de atari, msx, sega megadrive en naderhand de pc.
Uren kon ik achter dat ding blijven zitten, mijn ouders snapten er niets van. Dat computeren nou zo leuk is?

In het 2e jaar van mijn opleiding moest ik een jaar stage lopen bij multimedia bedrijven. Toen begon het gezeik.
Al een tijd last van kleine pijntjes in armen en polsen. Maar goed gewoon doorgaan nooit de gevaren van rsi echt goed onder ogen gekregen. Was wel op de hoogte van de term maar dacht dat je wel echt ver moest gaan om dat te krijgen. Naast werken op stage deed ik ook nog klusjes 's avonds om nog een centje bij te verdienen en wilde ook mijn eigen site nog maken.

Tot op een dag het niet meer ging, ik kon de muis niet meer vasthouden, alles deed pijn. met slapen had ik pijn, gewoon continu pijn aan mijn beide onderarmen, polsen en vingers
Naar huisarts gegaan (die er weinig verstand van heeft) naar fysiotherapeut en in behandeling. Tot nu heb ik nog steeds veel klachten. Situatie is weinig verbeterd en zie mijn toekomst somber in.
Heb al 2 verschillende fysio therapien en mensendieck gehad.
Heb nu al bijna 2 jaar klachten.

Wel heb ik met veel pijn en moeite mijn opleiding kunnen afronden. Zelfs als een van de beste geeindigd van de opleiding, maar nu heb ik daar niets aan. Ik heb zoveel last van mijn onderarmen dat een toekomst in deze sector heel erg ver weg lijkt.
Werk nu een jaar in een tuincentra, toch ook hier blijven mijn klachten.
Ga op zoek naar andere opleiding want zie niet in hoe ik mijn favorite bezigheid kan blijven uitoefenen. Heel erg frustrerend.

Dit is een beetje mijn verhaal, vind het fijn om met lotgenoten ervaringen te kunnen delen, al wordt er 1 iemand beter van dan is dat mooi. Ook ken ik verder niemand met rsi klachten en heb ik het gevoel dat mensen in je omgeving niet weten wat je meemaakt.

Groeten
Eric
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2004 10:40 am    Onderwerp: Komt bekend voor ... Reageer met quote

Hallo Eric,

Je bent niet alleen, inderdaad. Mijn verhaal lijkt sterk op dat van jou. Er is echter nog hoop.

Ik heb leren leven met de rsi. Ik werk full-time in een computer winkel als assistent filiaalmanager (opgeklommen van full-timer). Je moet hier wel de kassa bedienen maar dat is toch anders dan ingespannen photoshoppen of iets dergelijks.

Wellicht dat dit ook iets voor jou is (alhoewel zo'n tuincentra ook goed klinkt).

Laat me weten wat je denkt !

Gr. DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2004 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo rsi-lotgenoten,
in het weekend stuitte ik eindelijk op jullie forum en ik vind het eigenlijk een schande voor mezelf dat dit nu pas gebeurde, sorry. Embarassed
Ik had er wel eens van gehoord, maar wist niet zo goed waar ik het moest zoeken. Gelukkig is het wel tot stand gekomen en al lezende val ik van de ene verbazing in de andere; de grootste verbazing is dat er maar zo weinig rsi-lotgenoten op dit forum te vinden zijn.
Mijn rsi-klachten dateren al uit begin jaren negentig - ik ben inmiddels 52 jaar - en de term RSI was toen nog niet uitgevonden maar wat in mijn herinnering zit aan klachten past in heel wat van die huidige RSI-plaatjes.
Helaas ben ik gedeeltelijk in de WAO terecht gekomen (45 - 55%) en heb in de afgelopen jaren een omscholing gevolgd omdat ik toch graag wat zinnigs wil blijven doen in mijn leven. Over enkele weken hoop ik mijn 1-vrouws praktijk voor dyslexie en aanverwante klachten te gaan opstarten.
Het onbegrip mbt RSi dat ik tegen ben gekomen in de afgelopen jaren is met geen pen (computer) te beschrijven en ik ben er een grote voorstander van om alles maar gewoon maar eens open te gooien en er -met lotgenoten- tegen te vechten, want toen koningin Beatrix jaren geleden klachten had van het handjes schudden en zwaaien was het geen lariekoek en als een doodgewoon mens klachten heeft door flink aan te pakken, zit het opeens "tussen de oren".
Dat is iets wat uit de wereld - en Nederland op de eerste plaats -geholpen dient te worden en daar wil ik middels dit forum aan meewerken. Zou dat kunnen lukken?

Groeten,
Maria
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2004 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onbegrip is inderdaad heel erg, ik zit er onwijs mee en niemand neemt je problemen echt serieus. Ze snappen niet dat je gewoon vaak pijn hebt aan je handen. Ook doet de regering te weinig aan het probleem.
En bedrijven idem dito. Zorgverzekeraars willen je niet meer als de term rsi ergens te vinden is op je medische gegevens.
Ook bij bedrijven, als ik bij een solicitatie zeg dat ik rsi heb terwijl dat voor de baan totaal geen hinder is. Schrikken ze daar zo van.

Trouwens vind ik het heel erg jammer dat deze site zo weinig bezoekers heeft terwijl rsi een groot probleem is. Wat meer bekendheid zou niet erg zijn. Jammer dat mensen ook zo weinig posten of discusieren, dat zou toch kunnen helpen
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2005 7:21 pm    Onderwerp: Truman Reageer met quote

Hoi truman,

De site groeit langzaam zoals je ziet. Als iedereen regelmatig blijft posten komt het vanzelf, denk ik.

In ieder geval bedankt voor je bijdrage.

Mvg, DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Stiggeltje
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Jan 10, 2005 7:59 pm    Onderwerp: Re: De Voorstelling Reageer met quote

truman schreef:
Ook ik zal me even voorstellen:

Ik ben Eric, 23 jaar en woon in het zuiden des lands.

Ook ken ik verder niemand met rsi klachten en heb ik het gevoel dat mensen in je omgeving niet weten wat je meemaakt.

Groeten
Eric

Allereerst ;
Hoi Eric, welkom op het forum Smile Sinds kort ( nou ja, ook zo'n beetje bij mij is het iets wat al jaren blijkt te schemeren) ben ook ik het slachtoffer geworden van CANS in beide armen en zit nu sinds een week in de ziektewet en kreeg vanmorgen van de Arbo arts de mededeling dat ik voorlopig mijn werk niet kan hervatten en rekening moet houden met een langdurige kwestie Confused
Maar ken dat gevoel...dat je omgeving er geen begrip voor heeft...ook dat gevoel heb ik, ze zeggen het wel niet maar je voelt gewoon de onbegrip.
wens je in ieder geval veel sterkte en gezondheid.

Verder denk ik (als ik persoonlijk kijk) dat dit forum zo gestaag groeit, is vanwege het feit dat we allemaal RSIers zijn he, dus dat tikken is zo moeilijk en pijnlijk he Embarassed

Dus bij deze vanuit mij persoonlijk ;
Ik ben helaas niet in de mogelijkheid om regelmatig te posten, vanwege mijn RSI dermate zo erg is, dat ik nu met 1 hand zit te tikken wat ook erg pijnlijk is, maar mijn andere arm is totaal uitgeschakeld Crying or Very sad
dus...sorry ik hou het kort.

mijn excuses Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Jopie
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Di Jan 11, 2005 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,

Wat lijkt jou verhaal op het mijne, zeg! Zelfs ook tijdens mijn studie last gekregen, alleen sloop het er bij mij niet in, het was acuut na een nachtje doorwerken achter de computer.
Ook ik heb op dit moment niks aan mijn titel. In de techniek is alleen voor fulltime werk te vinden en als het parttime is, sluit het niet aan op de opleiding of is het te zwaar. Zoals plaatwerker... als advies van het reĂŻntegratiebureau.

Gelukkig kan je nog in het tuincentrum tercht, maar pas op, hoor! Dat je nog klachten hebt is omdat het werk daar best zwaar kan zijn (heb er ook gewerkt, alleen op de iets gemakkelijker afdeling kassa en kamerplanten). En als je RSI hebt, moeten je armen juist een goede poos rust hebben. Daarnaast rustig aan trainen en dan maar kijken wat er verbetert.

Hopelijk heb je wat aan de tip. Het balngrijkste is rust afwisselen met beweging en die beweging in het begin minder lang dan de rust en dan langzaamaan opbouwen. Ik weet niet of dit met jou werk kan, maar je moet maar kijken.

Sterkte in ieder geval en uiteraard welkom op dit forum!

Jopie
Naar boven
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Jan 12, 2005 12:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je, zit hier ondertussen al weer een half jaar ofzo Razz
In het stukje gaat het over heb ik meer geschreven.
Mijn situatie is beetje veranderd, andere baan etc.

Jij ook sterkte iig. Denk dat al onze situaties wel op elkaar lijken.
Daarom zitten we hier ook.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Even Voorstellen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: