| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Nov 01, 2005 8:47 pm Onderwerp: Chiropractie |
|
|
hallo Stiggeltje,
las bij ander item dat je ook voor behandeling bij een chiropractor hebt gekozen.
Onder mijn oude naam ( RSI met rrie erachter) heb ik in het verleden al eens gemeld dat ik heel wat behandelingen van een chiropractor heb gehad (en nog steeds met grote tussenpozen heb). Wat mij destijds goed heeft geholpen mbt mijn pijnlijke handen, waren laserbehandelingen die soms 2 keer per week werden gedaan, ik kon na afloop pijnvrij naar huis terugrijden. Misschien ook iets voor jou?
Verder erg leuk dat je weer van je hebt laten horen en alle goeds!
groetjes,
Babs _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Stiggeltje Meer Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Nov 01, 2005 8:57 pm Onderwerp: |
|
|
Dankjewel, ja....ik gun eerst ff de tijd voor de chiropractie. Werd die laserbehandleing ook vergoed door je verzekering ? _________________ Groetjes,
Mariska |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Nov 01, 2005 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
De laserbehandelingen werden tijdens de chiropractie-sessies door mijn chiropractor gedaan en waren inbegrepen in de normale kosten. Zat destijds in particuliere verzekering en behandelingen werden gedeeltelijk vergoed.
Heb mijn oude verhaaltje hierover teruggevonden:
| Babs schreef: | Charlotte,
het verschil tussen Alexander Techniek en Mensendieck kan ik je niet geven omdat ik nooit Mensendieck heb gehad. Wellicht kun je de website over Alexandertechnek doorlezen en zo zelf de verschillen constateren. Mij sprak het in elk geval erg aan, m.n. het "ruimer" maken van je bewegingen en de vrijheid van je lijf en ledematen weer terugvinden.
Jij moet natuurlijk voor jezelf beslissen of deze vorm van therapie bij je past.
De lasertherapie die ik van de chiropractor voor mijn polsen heb gehad kun je volgens mij niet vergelijken met accupunctuur. Je voelt absoluut niets van de laser en ik heb de indruk dat door die laser als het ware het verkleefde bindweefsel in de polsen/handen losser werd en ook de zenuwbanen weer ruim baan kregen en niet meer de verkeerde (pijn) prikkels gaven.
Mocht je van plan zijn deze vorm van therapie te ondergaan, informeer dan van tevoren goed hoe ze eea gaan uitvoeren, erg belangrijk !
Verder schreef je dat je nek, schouders en rug ook al geruime tijd problemen geven: de McKenzie methode zou hier misschien verandering in kunnen brengen (www.mckenzie.nl).
Gr. Maria |
Mocht je nog vragen hebben, laat ze gerust weten. _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Dec 27, 2005 1:49 pm Onderwerp: filmpjes chiropractienehandeling |
|
|
In de nieuwsbrief van het chiropractisch centrum waar ik onder behandeling ben, ontdekte ik vandaag zeer interessante filmpjes o.a. over RSI - en nek-/armklachten, die wellicht interessant kunnen zijn voor dit forum.
www.chiropractie-vanbeest.nl
Na 2 keer op "ga verder" te klikken kom je op de pagina waar de filmpjes te bekijken zijn.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Veel (herkennings-)plezier gewenst!
Babas _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
|