| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
angeleyez Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 3:55 pm Onderwerp: biers blok met knelband |
|
|
hoihoi,
Volgende week is het zover, dan wordt 1 van de 3 ganglia verwijderd uit mijn pols. Zoals ik al verwacht had krijg ik een lokale verdoving en een knelband om mijn arm, waardoor mijn arm bloedvrij gemaakt wordt.
Mijn arm doet al pijn bij bloeddruk meten. Iemand ervaring met deze methode???? |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Wo Mei 30, 2007 12:44 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, ik, maar ik denk dat je mijn ervaringen al hebt gehoord, toch? Maar hier nog een keer:
De bloeddruk-achtige band die ze gebruiken bestaat eigenlijk uit 2 banden die aan elkaar vast zitten. Er is dus 1 binnenste band dichter bij je elleboog en 1 buitenste dichterbij je oksel. Ze doen de band om je arm, en daar na wikkelen ze een soort brede elastieken zwachtel om je arm. Ze beginnen bij je vingers en dan wikkelen ze het om je arm. Dan pompen ze de buitenste band op en gaat de zwachtel er af (ik weet niet meer wat ze eerst doen). Dan zit je met je arm helemaal leeg, wat een beetje suf voelt, net alsof je op je arm hebt geslapen. Dan krijg je het verdovings middel in gespoten. Als dat ingetrokken is, pompen ze de binnenste band op en laten ze de buitenste leeglopen. De band drukt nu op een al verdoofd gebied en je voelt er dus niets van. Aardig van ze he .
Deze hele procedure is echt zo gedaan, volgens mij duurt het echt maar 5 minuutjes of zo.
Ik had voor de operatie niet echt aangegeven dat ik er nogal gestresst over was. Als je dat bent, moet je het even van te voren zeggen, dan kunnen ze er rekening mee houden. Ik val nogal snel flauw en als dat staat te gebeuren kunnen ze wat inspuiten waar je helemaal van wordt opgepept. |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Do Mei 31, 2007 2:52 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Marian,
Ja ik wist van jou al dat ze je geopeerd hebben met deze methode. Maar toch fijn dat je nog even precies vertelt wat er gaat gebeuren. Vind t allemaal maar niets, maar ja, misschien helpt het.... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Jun 01, 2007 8:13 am Onderwerp: |
|
|
Ja, ik moet zeggen dat het ook geen leuke ervaring was. Maar ik ben wel een ontzettend mietje hoor!
Achteraf gezien is het enige dat wel een beetje zeer deed, het inspuiten van de verdovingsvloeistof geweest. Maar dat werkt al heel snel, dus dat is ook zo weer voorbij. Bij mij duurde de hele ingreep maximaal 20 minuten denk ik. En dat is met verdoven, gerust stellen, hechten en verband aanleggen erbij.
Na de operatie heb ik eigenlijk niet veel pijn gehad. Ik had pijnstillers mee gekregen, maar die heb ik niet gebruikt.
Wanneer is het zover? |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Jun 06, 2007 7:15 pm Onderwerp: |
|
|
| Morgen is het zover! Zal morgen even laten weten hoe het is gegaan. |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 11:23 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Ik hoop dat het goed is gegaan! Veel sterkte,
Marian |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Za Jun 09, 2007 11:08 am Onderwerp: |
|
|
hoihoi, eindelijk kan ik iest posten. UPC had me afgesloten,grrrrrrr!!!!
Alles is goed gegaan, de manier van verdoven was idd niet erg prettig! Tijdens de opratie konden ze het ganglion niet vinden!! Wel littekenweefsel, vocht en oude resten van ganglia en een glazig bultje, waarvan ze niet precies wisten wat t was.. Deze hebben ze verwijderd en opgestuurd voor onderzoek. Ook zat er naast de bult een harde knobbel, waar de orthop naar wilde kijken, wist niet goed of het nu bot was of iets anders. Dit bleek idd een stuk bot te zijn, waar een scherpe kant aan zat. Hier heeft hij een stukje afgehaald. Hij dacht dat door het wrijven van de spieren en pezen langs dit stuk bot misschien de pijn en ganglia ontstonden. Heb nl rechts hetdezelfde probleem. Hopen dus maar dat dat de oorzaak is en dan rechts ook maar meteen opereren.
Heb toch best pijn aan mijn hand. Mag m ook week niet belasten. Hebben nlook onderhuids moeten hechten dus loop iets langer met mijn verband en hechtingen rond. Maakt allemaal niet uit, als het maar werkt. Zou mooi zijn na 10 jaar!
We wachten af.... |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 7:45 am Onderwerp: |
|
|
Fijn dat alles goed is gegaan. Ze hebben natuurlijk behoorlijk lopen schrapen in je pols, dus ik kan me voorstellen dat het zeer doet nu. Heb je nu een drukverband? Of wacht, dat zal er al wel weer af zijn he?
Nu is het wachten of het geholpen heeft! Ik hoop het van harte!!
Veel succes,
groetjes, Marian |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 3:03 pm Onderwerp: |
|
|
ben ook erg benieuwd, dan mogen ze meteen de andere kant doen.Dan ben ik in ieder geval van mijn polsen af, dan alleen mijn nek nog...
Heb helaas nog steeds drukverband, morgenavond mag die eraf. Lekker met 27 graden, zo'n verband, hahaha. Dan nog 5 dagen een pleister en dan kunnen de hechtingen er ongeveer uit.
Hoop zo dat dit de oorzaak is/was van de pijn.... |
|
| Naar boven |
|
|