| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Sharky Nieuweling

|
Geplaatst: Do Okt 27, 2005 4:50 pm Onderwerp: Bezorgd :( |
|
|
Hallo allemaal,
zojuist heb ik mij aangemeld op dit forum en wel vanwege het volgende:
sinds maandag heb ik wat last van mijn nek. Heel af en toe beetje pijn maar vooral een lam gevoel. Voor mijn beroep werk ik achter de pc en thuis doe ik ook het nodige op de pc.
Sinds een paar dagen probeer ik ook zoveel mogelijk de pc te mijden (heb vrij namelijk). Het gevoel komt opzetten maar is dan ook uren weg. s'nachts slaap ik prima en heb totaal geen last. Ik weet dat ik onbewust mijn schouders optrek achter de pc.
De momenten van pijn keren ook wel achter de pc terug maar vaak erger erbuiten (zoals gisteren toen ik fietste). De huishoudelijke klussen gaan goed af.
Ik ben bang dat dit het begin van rsi, voorheen heb ik er zelden of noit last van gehad.
Ik ben erg bang op dit moment wie kan mij advies geven wat te doen?
Ik let al op mijn houding achter de pc en doe al nekoefeningen maar het gevoel komt toch terug. ((( |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Do Okt 27, 2005 8:19 pm Onderwerp: |
|
|
Belangrijk: eerst even melden bij de huisarts. Zorg ervoor dat je je verhaal goed doet en klachten omschrijft. Je kan nu dit nog heel makkelijk verhelpen! Vraag desnoods om ergotherapie, dat is uiterst handig om je houding te verbeteren. Het is zeker iets dat je niet mag overslaan. Als het even kan laat het ook je baas weten. Des te eerder hij/zij er van op de hoogte is, des te eerder kan je actie ondernemen.
Wel doen he? |
|
| Naar boven |
|
Sharky Nieuweling

|
Geplaatst: Do Okt 27, 2005 8:53 pm Onderwerp: |
|
|
| Anony schreef: | Belangrijk: eerst even melden bij de huisarts. Zorg ervoor dat je je verhaal goed doet en klachten omschrijft. Je kan nu dit nog heel makkelijk verhelpen! Vraag desnoods om ergotherapie, dat is uiterst handig om je houding te verbeteren. Het is zeker iets dat je niet mag overslaan. Als het even kan laat het ook je baas weten. Des te eerder hij/zij er van op de hoogte is, des te eerder kan je actie ondernemen.
Wel doen he? |
Bedankt voor je antwoord.
Ja ik wilde morgen al bellen voor een afspraak. Ik hoop dat ik snel terecht kan.
Ik zal mijn klachten omschrijven hoewel dat lastig is maar ik probeer het zo goed mogelijk te doen.
Mijn houding verdient verbetering zowel thuis als op het werk. Maar goed ik stel mijn baas ook op de hoogte. |
|
| Naar boven |
|
Sharky Nieuweling

|
Geplaatst: Vr Okt 28, 2005 12:46 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Na wat kleine testen met hoof en nek kwam hij tot de conclusie dat de nek vastzit
Volgens hem kan de oorzaak een verkeerde beweging zijn, kou of ook a.g.v een verkeerde houding t.a.v. beeldscherm (scheve houding, dwz beeldscherm staat schuin voor je). Het dus niet persé om RSI hoeven te handelen.
Ik heb Brofen voorgeschreven gekregen en ook fysiotherapie.
Vrijdag ga ik er voor het eerst naar toe.
Wat raden jullie me aan te doen? Maandag moet ik weer naar mijn werk toe.
BVD |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Okt 28, 2005 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou aanraadden om het advies van je arts op te volgen Als dat niet snel verbetering brengt dan kun je dat ook weer gewoon aangeven, maar doe dat wel op tijd. Informeer misschien nog eens in wat voor tijdsbestek het advies in werking gaat. Je bent heel goed bezig, hoe sneller, hoe beter! Ik denk zelf dat je gewoon wat advies nodig hebt qua werkhouding. Kijk anders eens op deze pagina voor wat meer advies. Success! |
|
| Naar boven |
|
|