rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Behandelmethodes? Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Do Nov 04, 2004 12:08 am    Onderwerp: Behandelmethodes? Reageer met quote

Hoi wil je meer weten over mijn situatie dan kun je dit in het voorstel topic terug lezen.

Ik ben eens benieuwd welke behandelmethodes bij jou hebben geholpen.
Heb nu
Fysiotherapie (stroomachtige therapie op mn onderarmen)
Fysiotherapie (rug en schouders losgemaakt, omdat daar misschien klachten kunnen ontstaan)
Mensendieck (houding en ontspanningstherapie)

Nu is mensendieck het enigste wat een klein beetje bij me heeft geholpen. Ben op zoek naar andere methodes / therapien
Heb rsi in onderarmen en handen.

Groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
renaat
Licht Frequente Poster
Licht Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Nov 04, 2004 10:26 am    Onderwerp: manuele therapie Reageer met quote

Hallo,

ik zou graag willen reageren, mijn klachten in mijn nek/schouders heb ik inmiddels al meer dan twee jaar en heb ook al veel verschillende dingen uitgeprobeerd, ik heb ook fysiotherapie gehad, dit leidde niet tot enig verschil. Achteraf bleek dus dat het niet zo werken bij mensen in een later stadium, doordat ik er zelf geen toekomst in zag besloot ik ermee te stoppen na ongeveer 2 maanden a 3 keer per week. De man die mij behandelde zei toen pas: het is inderdaad maar beter om verder te zoeken.
Daarna ben ik weer naar de dokter gegaan en die heeft mij verwezen naar het sport medisch advies centrum in Papendal, daar werd ik onderzocht door een sportarts. Hij concludeerde dat manuele therapie misschien een oplossing was. Ook wilde hij d.m.v sporttape mijn houding corrigeren, later werd dit door mijn manuele therapeut ten strengste afgekeurd, deze oplossing zou alleen maar schaddelijk zijn.

Kortom, de manuele therapie was heel erg fijn en is ook de enige therapie waarin ik vooruitgang zag. Het "kraken" van je botten is wel pijnlijk, maar naar 4 behandelingen kon ik weer mijn nek alle kanten op bewegen en merkte ik dat alles weer soepeler werd. UIteindelijk ben ik met deze therapie gestopt omdat ik het te druk had met stagelopen, en ik op dat moment niet kon sporten. Manuele therapie werkt wel, maar tot een zekere mate, misschien iets om te overwegen.

Een ding wat ik heel prettig vind is, zwemmen, hierbij train je de spieren erg goed en ontspan je heel erg. Het is een van de weinige sporten die ik kan uitoefenen zonder al teveel last te hebben van mijn RSI.

ik hoop dat je er wat aan hebt,
het lucht voor mij op om het even van mij af te schrijven, ben erg blij dat dit forum bestaat, en ook ik vind het jammer dat het niet zo vaak gebruikt wordt.

groetjes,
Renate
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Do Nov 04, 2004 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey renaat, idd jammer dat dit forum niet bekender is en vaker gebruikt wordt. Zag dat je op de kunstacademie zit.

In hoeverre hindert je rsi met je studie??
Ik heb multimedia vormgeven gedaan en kan daar niet veel mee op het moment. Wil een kunst management opleiding gaan doen waarbij ik hopelijk minder met een computer bezig ben.
Kun jij je studie goed vervolgen? Of heb je daar veel moeite mee?

Ik zwem zelf 1 a 2 keer in de week. Vind dat heerlijk. Echt beste spanning/ontspanning combinatie. Dus dat is zeker een goede sport voor rsi.
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Vr Nov 05, 2004 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Truman & Renate

In de topic voorstellen kunnen jullie meer over mijn geschiedenis lezen. De reguliere fysio (2,5 jr geleden) hielp bij mij ook niet echt, gaf alleen tijdelijk even wat verlichting. Nu ben volg ik een fysiotherapie wat net iets anders is dan anders, en alhoewel ik pas een maandje bezig is heb ik het idee dat dit beter aanslaat en beter bij me past. Het schijnt wel erg moeilijk te zijn om de juiste therapie te vinden, voor iedereen weer verschillend, dus is het ook moeilijk om elkaar te adviseren.
Succes ermee!
Tanja
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 5:44 pm    Onderwerp: Hoi truman + renaat + tanja Reageer met quote

Hoi,

Dit forum moet inderdaad groeien alhoewel ik er erg weinig tijd voor heb.

Wellicht is iemand geinteresseerd om moderator te zijn op 1 van de sub-fora ??

Anyway, welkom en ik vind het leuk dat jullie met elkaar communiceren.

Gr. DJ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Nov 24, 2004 10:10 pm    Onderwerp: behandelmethodes Reageer met quote

hoi Deejay, Renaat, Truman, en Tanja,

al eerder heb ik een post gemeld welke vormen van therapie ik in de afgelopen jaren heb gevolgd, maar wellicht is het goed (ook voor nieuwkomers Smile ) dit wat specifieker te vermelden.
Mijn "waslijst":

Manuele fystiotherapie: werkte aanvankelijk goed maar naarmate de jaren verstreken kwamen klachten sneller terug in polsen, schouders, nek en rug. Om die reden ermee gestopt.

Fysiotherapie McKenzie-methode: twee jaar geleden gedaan en had in combinatie met manuele therapie goed effect op mijn nekklachten; veel oefeningen die je thuis moet doen, maar bij vastzittende nek willen deze oefeningen nog steeds baten en heb je de therapeut niet meer nodig (informatie over deze methode kun je op internet vinden)

Alexander Techniek: hoort bij de zgn. alternatieve therapieën en wordt door veel mensen uit de muziek- en balletwereld gedaan. Maar ik vind het zeer aan te bevelen voor RSI-ers: erg prettige wijze waarop je wordt geconfronteerd met de bewegingen van je lijf/ledematen en de verkeerde methodiek die er soms in de loop van de jaren is ingeslopen en je leert hoe je dit kunt corrigeren. Waren erg mooie lessen in opnieuw leren bewegen en mijn schouder-/nekpartij is er een heel stuk flexibeler door geworden. Van harte aan te bevelen vooral voor de creatievelingen onder ons Very Happy Meer info: www.alexandertechniek.nl

Chiropractie: al ruim 6 jaar - met heel verschillende tussenpozen - word ik door de chiroprator (populair: kraker) behandeld en ben dit meestal ook tijdens de andere therapieën blijven doen. Mijn toch wel wat scheve rug is rechter geworden, de heupen zitten nu op gelijke hoogte en de laserbehandelingen voor mijn polsen zijn qua resultaat echt formidabel geweest (zéér aan te bevelen). De lessen Alexander Techniek waren overigens op advies van de destijds behandelende chiropractor.

Verder zwem ik met regelmaat in Thermae 2000 in Valkenburg, waar de watertemperatuur heerlijk is (34 graden) en de watermassages in de diverse bubbelbaden een weldaad zijn. Helaas wat aan de kostbare kant maar daar moet iets anders dan maar voor wijken wat mij betreft.

Is er onder ons iemand die ervaring heeft met Shiatsu, heb hier e.e.a. over gelezen en lijkt me mooi om te doen/ondergaan.
Mijn slogan is geworden: baat het niet dan schaadt het niet.

groetjes, Maria
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maria, jij hebt in die jaren idd niet stilgezeten wat therapien betreft! Je hoort er zoveel verschillende verhalen over en het is zo moeilijk te bekijken wat echt bij je past waardoor je volgens mij echt alles zelf uit moet proberen.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met fysio, al is deze fysio die ik nu volg totaal anders dan die van 2,5 jaar geleden. Wat houdt zo'n laserbehandeling aan je polsen in dan? Is het de bedoeling dat daardoor alles weer een betere doorstroom krijgt ofzo? En ken je ook de stroomtherapie? Ik heb daar ook goede berichten over gehoord, maar weet er het fijne niet van.

DJ, ik vind het forum dat je hebt opgezet erg leuk en vooral nuttig. Ik vind het leuk om zo een beetje heen en weer te "berichten" met lotgenoten. Ik heb ook jouw verhaal gelezen en vind het eigenlijk wel heel grappig of juist cru dat je juist in de detailhandel ook weer bij de computers bent terechtgekomen. Volgens mij hebben veel RSI-ers juist een extra passie met computers. Des te vervelender als het allemaal pijnlijk wordt.
Kun je misschien laten weten wat het inhoudt om moderator te zijn op 1 van de sub-fora? Misschien dat het een van ons wel trekt, maar ik heb nu geen idee wat je zou moeten doen.

Groeten,
Tanja
Naar boven
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 11:24 am    Onderwerp: behandelmethoden Reageer met quote

hallo Tanja,

even een kort berichtje vwb de laserbehandelingen die ik heb gehad. Ik ben vele jaren in behandeling geweest bij Rugkliniek Heerlen en werd door dr. Trine Nilsen behandeld. De rit van Roermond naar Heerlen was zeer vermoeiend en vaak liet ik afwisslend één van mijn handen op de heenreis op mijn schoot rusten omdat de pijn in mijn handen en polsen niet te harden was. Op een gegeven moment is zij gestart met de laser op mijn polsen. Absoluut pijnloos, ik kreeg een speciaal brilletje op en de "laserlamp" - ik weet niet hoe ze zo'n beestje precies noemen- werd zo'n 3 á 4 minuten op elke pols gedrukt. Hoe vaak ik deze behandelingen heb gehad kan ik me niet herinneren, ik schat zo'n 20 keer. De terugreis kon ik zonder pijn/problemen hervatten en dat was heerlijk. Sindsdien kan ik mijn polsen redelijk belasten en de pijn bovenop mijn rechterhand is vrijwel geheel verdwenen (echter niet het koud worden).
Hoe dit precies werkt, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven en eerlijk gezegd als je van pijn verlost wordt interesseert mij dat ook niet erg. Voor mezelf weet ik dat, mochten mijn polsen/handen weer die pijn gaan geven, dan rij ik weer richting dr. Trine Nilsen.
Momenteel heb ik gekozen voor een chiropractor in Roermond omdat simpelweg lekker dichtbij is.
Met stroomtherapie heb ik geen enkele ervaring en ken ook niemand die dat heeft gehad. Msschien andere forumleden Question
Jij hebt er inderdaad gelijk in, dat ieder voor zichzelf een keuze moet maken uit de verschillende vormen van therapie en kiezen voor die vorm die het beste bij je past, waar je je lekker bij voelt.
Mijn keuze voor meerdere vormen van therapie was dat ik soms het gevoel had dat er meer uit te halen was naar mijn eigen gevoel en ik heb er geen spijt van gehad, al was het vaak wel een duur grapje Sad
Als je op het net wat rondsurft kun je heel wat informatie krijgen en een idee krijgen wat het beste bij jou zou kunnen passen.
Veel succes ermee en tot de volgende post.
Gr. Maria
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Do Nov 25, 2004 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een soortemet van stroom therapie gehad.

Bij mij had het eigenlijk geen uitwerking, ik kreeg een aantal banden om mijn armen geloof 2 per arm en daar zette de fysio stroom op waardoor je flinke tintelingen krijg. Je spieren spannen aan om meer weerstand op te bouwen. En bloed door je spieren te laten lopen Ik heb er niets aan gehad.

Heb ook haptonomie gehad, het ontspannen door aanraking.
Dit hielp heel tijdelijk. Had de dag na fysio geen last maar kwam snel weer terug.

Laatst aangepast door truman op Zo Nov 28, 2004 11:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Charlotte
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2004 9:48 am    Onderwerp: Re: behandelmethodes Reageer met quote

Hoi ik ben Charlotte. Ik heb sinds 1999 last van RSI. Eerst last van pols/handen. sinds 2/3 jaar ook last van nek/schouwders/rug.
Ik moet me hier alleen nog voorstellen, dat zal ik zeer binnenkort even doen.

Wat is precies het verschil tussen Alexander Techniek en mensendieck?
Ze werken allebei aan de houding.
Ik ben namelijk pas met mensendieck gestopt. Een half jaar heb ik dat geprobeerd, maar heel veel baat heb ik er niet bij gehad. Het heeft opzich wel geholpen, maar ik moet blijven opletten dat ik niet over mn grens heen ga. Wel ben ik nu al een half jaar niet bij accupuntuur/ manuele therapie geweest. Waar ik normaal gesproken eens in de maand kwam.

Die laser behandelingen voor je polsen wat houd dat precies in? Is dat
hetzelfde als accupuntuur, maar dan niet met naalden maar een laser?
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2004 10:20 am    Onderwerp: moderator Reageer met quote

Een moderator beheert een sub-forum. Dus bijvoorbeeld als jij Over Pijn zou beheren zou je daar actief op posten, de discussie leiden en ongewenste berichten verwijderen of waarschuwing geven indien er ongepaste dingen worden vermeld. Je hebt dan toegang tot een administratie module waarin je een aantal dingen kan regelen.

Leuk ? Als je interesse hebt kan je een mailtje sturen naar het volgende adres:

info@rsiforum.nl

Gr DJ
Naar boven
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2004 11:52 am    Onderwerp: behandelmethodes Reageer met quote

Charlotte,

het verschil tussen Alexander Techniek en Mensendieck kan ik je niet geven omdat ik nooit Mensendieck heb gehad. Wellicht kun je de website over Alexandertechnek doorlezen en zo zelf de verschillen constateren. Mij sprak het in elk geval erg aan, m.n. het "ruimer" maken van je bewegingen en de vrijheid van je lijf en ledematen weer terugvinden.
Jij moet natuurlijk voor jezelf beslissen of deze vorm van therapie bij je past.
De lasertherapie die ik van de chiropractor voor mijn polsen heb gehad kun je volgens mij niet vergelijken met accupunctuur. Je voelt absoluut niets van de laser en ik heb de indruk dat door die laser als het ware het verkleefde bindweefsel in de polsen/handen losser werd en ook de zenuwbanen weer ruim baan kregen en niet meer de verkeerde (pijn) prikkels gaven.
Mocht je van plan zijn deze vorm van therapie te ondergaan, informeer dan van tevoren goed hoe ze eea gaan uitvoeren, erg belangrijk !

Verder schreef je dat je nek, schouders en rug ook al geruime tijd problemen geven: de McKenzie methode zou hier misschien verandering in kunnen brengen (www.mckenzie.nl).

Gr. Maria
Charlotte

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2004 2:14 pm    Onderwerp: Re: behandelmethodes Reageer met quote

Maria, bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in verdiepen.

Heeft iemand met deze therapie ervaring?
http://www.rsi-therapie.nl/

Charlotte
Naar boven
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2004 11:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt wel veelbelovend, ik me helemaal vinden in hun tekst.
Mijn probleem is hetzelfde, mijn spieren laten na inspanning niet meer los. En moet veel moeite doen om deze ontspannen te krijgen. Dit lukt me moeilijk.
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Charlotte,

Welkom! Leuk dat je ons meteen al aan het lezen zet met die site. Ik ga het zeker ook doorlezen!
Veel plezier hier en sterkte!
Groetjes, Tanja
Naar boven
Charlotte

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2004 4:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het klinkt allemaal veel belovend.
Alleen Jammer dat het zo ver weg zit.
Aangezien ik in Noordwijk woon....

groetjes,
Charlotte
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2004 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het nu ook gelezen. Wat ze schrijven lijkt allemaal heel logisch en zo makkelijk te genezen, maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat je na max. 8 behandelingen geen klachten zou hebben, het lijkt mij gewoon te mooi voor woorden! Maar het is zeker het proberen waard. Ik heb hem in mijn favourieten gezet en als ik evt op zoek ga naar een andere therapie zal ik er absoluut weer naar kijken.

Wat ik wel jammer vind is dat het niet gebaseerd lijkt te zijn op een of andere therapie, waarschijnlijk dat het daarom niet vergoedt wordt door de ziektekostenverzekeraars. Het blijft allemaal een mooi verhaal, alleen erg jammer dat het alleen in Nijmegen gedaan wordt. Aan de andere kant als je daarmee echt van je klachten af kunt komen zijn die ritjes wel de moeite waard lijkt me!

Take care!
Naar boven
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb rsi-therapie gemaild met enkele vragen. Zal de antwoorden indien van toepassing hier ook neerzetten.
Naar boven
Charlotte

BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben heel benieuwd!

groetjes,
Charlotte
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 9:40 am    Onderwerp: ik ook ! Reageer met quote

Laat maar zien ...

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Naar boven
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb maandag wat gestuurd, niets ontvangen, das minder netjes.
Probeer het gewoon nog een keer Razz
Naar boven
Pipi
Head of Supervisors
Head of Supervisors

BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jeee, en ik zat ook al af te wachten! Nou ik ben benieuwd wat de reactie nu is!

Heb je zulke moeilijke vragen gesteld, dat ze lange bedenktijd nodig hebben Wink
Naar boven
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 10:14 pm    Onderwerp: instituut Tenniselleboog - RSI-therapie Reageer met quote

heb de informatie van hun website globaal doorgenomen. De informatie die ze geven mbt bindweefselveranderingen vind ik erg interessant en ik kan me daarin wel herkennen; dat gevoel alsof je handen/rug/schouderpartij in de beton zijn gezet (één van mijn vroegste RSI-herinnerigen begin jaren 90). Ook het effect van de laserbehandelingen van mijn polsen door een chiropractor (zie therapie) sluit daarop aan.
Ze geven in hun informatie ook drukpunten aan, zou het misschien een chiropractiepraktijk zijn?
Ben benieuwd of ze inmiddels hebben gereageerd op de email Rolling Eyes :
Idea onder "Contact"staat nu (december 2004) nog steeds vermeld dat ze tot hun vakantie zijn volgeboekt en vanaf 18 augustus weer bereikbaar zijn Question
Wat zou hier achter kunnen zitten? Misschien kan een van ons proberen telefonisch kontakt op te nemen.........

Maria
Babs
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

truman,

nog steeds geen reactie gehad op je email? Sad
truman
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee ze hebben na 2x mail niet gereageerd, wel erg slordig van die knakkers. Misschien dat ik ze volgende week even bel als ik tijd heb.
Drukke periode nu op werk en prive.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: