| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2006 11:40 pm Onderwerp: Basisoefeningen.... ?? |
|
|
Ik lees het volgende op een website over RSI....
| Quote: | Therapie
* Snelle interventie is van belang. Bij bestaan van de klachten langer dan 1 1/2 jaar is herstel vaak niet meer mogelijk
* Gedoseerde rust op geleide van de pijn
* Basisoefeningen blijven doen
* Zo nodig medicatie, kuur NSAID's
* Zo nodig spalken (tijdelijk), o.a. lerende functie
* Houdingsadviezen, c.q. oefentherapie Mensendieck en Cesar (gespecial iseerd in behandelen van musici), ergonomie met betrekking tot het werk, videofeedback, overleg met werkgever, eventueel ARBO-dienst
|
| Quote: |
NIET
* In paniek raken als je symptomen van RSI begint te krijgen. Neem zeker geen ontslag.
* Je laten overtuigen dat RSI niet echt is, of alleen tussen je oren zit.
* Je toestand verergeren door verder te gaan met de handelingen die de klachten veroorzaakten Het voorkomen van RSI bestaat in eerste instantie in het voorkomen van overbelasting van de spieren en de pezen, zowel wat tijd als wat krachtsinspanning betreft. Ook moet men ervoor te zorgen dat er optimale werkomstandigheden zijn, zoals de inrichting van de werkplek, de werk houding, het aantal reikende en strekkende bewegingen.
* Te vroeg aan het werk gaan of weer de bezigheden oppakken die de klachten veroorzaakten. Wees er zeker van dat alle pijnklachten volledig verdwenen zijn!
* En als je (weer) gaat werken, zorg dan dat je werkplek is aangepast;
* Je op laten jagen door financiele bonussen zoals werken op provisie-basis;
* Je polsen achterover buigen, je vingers overstrekken, op je handen leunen of je kin in je handpalmen laten rusten;
* Teveel oefenen als je musiceert of er weer mee gaan beginnen voor alle symptomen zijn verdwenen.
|
Wat voor oefeningen bedoelt men daarmee? Bij niet doen staat polsen achterover buigen en vingers overstrekken. Mijn handen voelen nu al bijna 4 weken stram aan en ik heb af en toe wel mijn pols voorzichtig achterover gebogen en mijn vingers gestrekt omdat ik bang was dat mijn vingers anders krom groeien.... maar zou dit de rede kunnen zijn dat ik weinig verbetering merk?
Ik ben nu wel benieuwd wat basisoefeningen precies zijn.
Bij voorbaat dank als iemand mij hier advies over kan geven. |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Ma Mei 22, 2006 9:39 am Onderwerp: |
|
|
| Ik neem aan dat ze bv armen zwaaien, hoofd opzij naar schouder brengen, schouders naar achter draaien, hoofd voorover laten hangen, over je schouders kijken, enzo bedoelen. Denk ik... |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 3:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat je vingers krom gaan groeien door rsi, dat klinkt mij meer als reuma in de oren. Als ik over mezelf praat kan ik het gevoel van stijf en stram in de vingers wel.Dan heb je inderdaad het gevoel dat als je strek dat dat "helpt" . Bij mij helpt het als ik gewoon mijn vingers, handen en polsen laat rusten. Dat werkt het beste als ik ga liggen. Daardoor krijgen de spieren rust. Vond het wel een goed lijstje. Ik denk niet dat als je een paar keer je polsen achter over gedrukt heb dat je fout bezig ben. Maar naarmate je langer last heb, duurt herstel ook langer. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 11:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ik moet zeggen dat ik niet continue pijntjes meer heb, maar dat komt ook omdat ik de afgelopen 4 weken echt geen zak heb gedaan en de afgelopen 2 weken ook echt niet meer met gewichten heb proberen te trainen. Opdrukken heb ik ook niet meer geprobeerd. Ik heb nog wel een stram gevoel en weet zeker dat als ik het toch weer zou proberen dat ik dan weer terug bij af ben en er last van ga krijgen... dus ik ga dat voorlopig niet meer proberen.
Ik heb trouwens de afgelopen paar dagen last van m'n nek gekregen... ik hoop maar dat het niet gerelateerd is aan m'n RSI klachten. |
|
| Naar boven |
|
Yvon Forum Supervisor

Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 431 Woonplaats: Noord Holland
|
Geplaatst: Za Mei 27, 2006 3:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zelf heb met opdrukken geen last van mijn polsen. Puur omdat het korte belastingen zijn.. (ook al druk je bv 50 keer) Vraag je me een paar minuten in ligsteun te gaan, dan kan ik dat niet. Raar maar waar. _________________ REMEMBER- THINK BEFORE YOU INK AND GET THE ORIGINAL FROM THE ABORIGINAL... |
|
| Naar boven |
|
admin Site Admin
|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 8:28 am Onderwerp: overstrekken |
|
|
Ik denk dat ze bedoelen dat je je handen niet als een gek naar achter moet gaan drukken en alles gaat overstretchen.
vraag het eens aan de fysio  _________________ Geloof dat het leven waard is geleefd te worden en je geloof zal de feitelijkheid ervan stimuleren.
William James |
|
| Naar boven |
|
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 1:12 am Onderwerp: Re: overstrekken |
|
|
| admin schreef: | Ik denk dat ze bedoelen dat je je handen niet als een gek naar achter moet gaan drukken en alles gaat overstretchen.
vraag het eens aan de fysio  |
Heh, dat is precies wat de ene fysio ging doen.... daar ben ik alleen voor een gesprek geweest. |
|
| Naar boven |
|
admin Site Admin
|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 6:57 am Onderwerp: ja |
|
|
ja kijk maar uit dan met die fysio, lijkt me niet de bedoeling,
Ik heb zo'n pols-hand brace gekocht laatst bij de apotheek voor 37.95, daar heb ik wel veel aan tijdens het computeren.
doei admin _________________ Geloof dat het leven waard is geleefd te worden en je geloof zal de feitelijkheid ervan stimuleren.
William James |
|
| Naar boven |
|
marinelli Nieuweling

|
Geplaatst: Di Aug 01, 2006 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
Ik begreep van een site over RSI dat met "naar achteren buigen van de pols" bedoeld wordt dat je je arm zodanig moet neerleggen op je bureau, dat je pols niet eerst een buiging omhoog (="naar achteren") maakt om de muis te kunnen bedienen. Wellicht helpt het als je opvulling hebt in het onderste deel van je arm, zodat je pols "recht" ligt.
Niet dat ik hiervan zelf iets weet, want ik zit nu gewoon info te zoeken omdat ik zelf last heb van "tintelvingers" en een verdoofd gevoel. Kennelijk doe ik dus zelf ook iets fout  |
|
| Naar boven |
|
|