| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Vr Nov 05, 2004 12:19 pm Onderwerp: Backstretcher |
|
|
Hallo,
Even een vraagje: heeft iemand van jullie ervaring met de backstretcher? Mijn fysiotherapeut heeft me dit apparaat aangeraden (niet alleen voor mijn RSI klachten maar ook voor het verbeteren van mijn houding, verminderen van mijn "bolle" rug) en ik heb hem ook een weekje van hem kunnen lenen. Ik ben er erg enthousiast over, want mijn rug, schouders e.d. zijn veel soepeler. Maar helaas de week zit erop dus ik ben hem weer kwijt. Ik overweeg zelf zo'n ding aan te schaffen, maar helaas zie ik op internet bij de gebruikerservaringen geen ervaringen van mensen met RSI (alleen rugklachten). Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik ben heel benieuwd!
Groeten,
Tanja |
|
| Naar boven |
|
Babs Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Nov 25, 2004 3:18 pm Onderwerp: backstretcher |
|
|
hallo Tanja,
zoals je waarschijnlijk al hebt kunnen lezen heb ik van alles gehad aan therapievormen, maar de backstretcher is er nooit aan te pas gekomen. Misschien hadden ze die een aantal jaren geleden nog niet.
De rugklachten komen vaak voor bij RSI-patiënten, maar ik denk dat dat niet zo verwonderlijk is omdat het bovenste bewegingsapparaat (zoals ze dat zo mooi noemen) onlosmakelijk aan die rug is gekoppeld.
Zelf heb ik last van een holle rug en alle therapie en (sport)oefeningen ten spijt: met regelmaat fikse rugklachten. Maar het leven gaat gewoon door!
Groetjes, Maria _________________ als je begrijpt wat ik bedoel..... |
|
| Naar boven |
|
truman Forum Assistent

|
Geplaatst: Do Nov 25, 2004 9:49 pm Onderwerp: |
|
|
| heb er zelf niet op gelegen, heb wel gehoord van mijn mensendieck therapeute dat zij dit ding alleen gebruikt bij mensen die erge rugklachten hebben. |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Zo Nov 28, 2004 10:10 am Onderwerp: beetje duur |
|
|
Ik vind hem nogal duur !
het lijkt me wel wat zo'n ding maar door de kosten ben ik er nog niet toe overgegaan, m'n huis ligt al vol met ongebruikte 'rsi tools'.
gr DJ |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Ma Nov 29, 2004 2:56 pm Onderwerp: |
|
|
DJ je hebt absoluut gelijk, ik vond het ook nogal een duur ding. Ik had hem al op internet gezien en het leek me wel wat maar ik was eigenlijk niet direct van plan er een aan te schaffen.
Tot ik bij de fysio kwam en hij me de backstretcher liet testen en een week mee naar huis liet nemen. De therapeut stelde dat het ook goed was voor mijn houding, die ondanks fysio en ceasar in mijn kinderjaren niet goed is (enigszins holle rug onder, bovenste deel boller). Door het dagelijks gebruik van de backstretcher zou op termijn het bolle deel een beetje afvlakken. In eerste instantie ging het me natuurlijk om mijn RSI klachten maar toen ik dat hoorde was het weer een extra reden. Toch bleef de hoge prijs nog een probleem. Gelukkig bestaan er allerlei internetsites waarop tweedehands spullen worden verhandeld Na een dagje surfen (met alle pijnlijke gevolgen vandien) vond ik een backstretcher, nauwelijks gebruikt, onbeschadigd en die heb ik voor 50 euro incl verzenden kunnen kopen ongeveer twee weken geleden. Joepie! Wel moet je er voor uit kijken dat je een orgineel koopt (ik weet niet of de namaak slechter zijn of niet) met afgevlakte (ipv ronde) verhogingen langs de ruggegraat.
Afijn, nu lig ik dus dagelijks op de backstretcher... wat je langzaam op moet bouwen tot ca. 20 minuten. Ik merk vooral verschil wanneer ik het een paar dagen oversla (zoals afgelopen weekend). Ik merk dat mijn rug en schouders minder beweeglijk zijn en daardoor de RSI klachten meer opspelen. Ik weet niet hoe het op de lange termijn gaat, maar houd jullie op de hoogte!
By the way, het apparaat is erg duur maar als je hem ziet is hij het geld ook wel waard (dat kan ik nu natuurlijk makkelijk zeggen met mijn tweedehandsje) hij is zo degelijk dat een olifant er nog niet eens doorheen zou zakken !
DJ, mocht er ooit een meeting komen hou me er dan aan dat ik hem meeneem.... kun je ff testen
Dit was het weer! |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Dec 09, 2004 6:28 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Tanja !!!
mmm idee !
Dat is wel een idee om 2e hands te zoeken. Bedankt voor de tip !
Daar hou ik je aan, ik wil graag die backstretcher een keer testen.
Greettzzz  |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Feb 25, 2005 11:30 am Onderwerp: paar proefexemplaren |
|
|
Het zou leuk zijn als ze een paar proefexemplaren zouden opsturen  |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Vr Feb 25, 2005 12:53 pm Onderwerp: |
|
|
Dan benader je ze toch??? Volgens mij mag je hem wel terugsturen binnen een bep. tijd als het niet bevalt en krijg je je geld terug, maar een paar proefexemplaar zou helemaal top zijn. Dat moet jij in jou hoedanigheid als grondlegger van dit goedlopende forum toch wel lukken???? _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Vr Feb 25, 2005 1:12 pm Onderwerp: heb ik al gedaan |
|
|
Ik heb ze een jaar geleden al benaderd, destijds hadden ze wel wat interesse, maar ze hebben me nooit teruggebeld.
Voorlopig heb ik weinig tijd, het rsiforum zorgt niet voor brood op de plank, mijn internet bedrijfje (naast mijn full-time baan) wel.
Daarom moet ik prioriteiten stellen. Ik ben bang dat rsiforum dan niet op de eerste plaats komt. Ondanks het feit dat het me nauw aan het hart gaat.
Mocht iemand van de moderators of veel posters wel interesse hebben om dit soort activiteiten te ontplooien uit naam van rsiforum, dan hoor ik het graag.
Mvg, DJ  |
|
| Naar boven |
|
MarianH Assistent Forum Supervisor

|
Geplaatst: Di Sep 12, 2006 11:16 am Onderwerp: |
|
|
Ik zat ook over een backstretcher te denken. Jullie zijn er dus wel positief over begrijp ik?
En moet je er dan stil op liggen of kan je er ook over heen rollen (dat lijkt mij persoonlijk wel lekker), ik zag op de backstretcher site ook stretchers met rolletjes namelijk.
Iemand ervaring met de neckstretcher? |
|
| Naar boven |
|
sandra Nieuweling

|
Geplaatst: Do Jan 25, 2007 9:24 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik heb de neckstretcher (zelfde merk). ik had al genoeg hulpmiddelen uitgeprobeerd maar dit werkt voor mij echt klachtgericht. helaas haal je daar enkel tijdelijk spanning uit je nek (die bij mij uitstraalt naar armen en handen) een echte oplossing is het niet. maar ik zou zeggen doen! |
|
| Naar boven |
|
Jasper Nieuweling

|
Geplaatst: Do Mrt 20, 2008 11:26 am Onderwerp: |
|
|
| Hoe zijn de ervaringen inmiddels met dit produkt? |
|
| Naar boven |
|
Pippi Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Mrt 23, 2009 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
Zal het weer eens proberen. Heb het 10 jaar terug gekocht, nieuw. Maar heb het al jarenlang niet gebruikt, behalve als verhoger voor de wieg van mijn kleine.  |
|
| Naar boven |
|
Iranda Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Aug 17, 2009 6:19 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb net een 2e hands rolastretcher gekocht, heb hem nu 6x gebruikt. Hij ligt niet erg fijn, maar ik heb wel het idee dat het iets doet. Voelt allemaal net iets losser (hoewel niet direct erna ). Ik kan je natuurlijk op de hoogte houden Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hiermee... |
|
| Naar boven |
|
berlinka Nieuweling

|
Geplaatst: Do Sep 10, 2009 11:09 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb rond de kerst een Rolastretcher gekocht via Marktplaats. Ik vond het een teleurstelling. Ik werk achter de computer en kreeg op een gegeven moment las van een zgn. golfelleboog. Inmiddels na een aantal jaar verwoedde pogingen om hier vanaf te komen heb ik veel last van bovenrug, nek en armen.
Ik vond het gevoel na het liggen op de rolastretcher wel lekker. Maar na een half uur is alles weer hetzelfde. Ik heb het echt weken iedere dag trouw gedaan hoor.
Ik heb zelf meer baat bij triggerpoint (zelf)therapie (theracane en stuiterbal) |
|
| Naar boven |
|
|