|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Di Mei 09, 2006 9:21 pm Onderwerp: Anir muis vs Quill muis? |
|
|
Ik ben er absoluut van overtuigd dat beide producten ergonomisch zijn. Beide handhaven een verticale positie van de hand. Wat zijn jullie ervaringen met deze muizen? Ik kan maar niet beslissen welke ik wil nemen. Ik heb voornamelijk pijn in mijn hand.
Een aantal vergelijkingen die ik kan vinden:
- Als je kijkt naar de positie van je handen als je rechtop staat, sta je met je handen verticaal, met de vingers licht naar binnen gedraait. De anir neemt het exacte principe over.
- De Anir gebruikt voornamelijk duimknoppen: ikzelf heb last van mijn hand en dus vingers bij het klikken op een conventionele muis. Ik heb dus angst bij het gebruiken van je vingers om te klikken, dat vereist is bij de Quill.
- De Quill lijkt je hand in absolute rust positie te plaatsen, waarbij je veel natuurlijker beweegt vanuit je armen i.p.v. pols. Ook is dan geen grip nodig om de muis te verplaatsen t.o.v. de Anir, alhoewel ik niet zeker ben van deze zaak.
- De Quill muis lijkt ook veel ruimte in te nemen, misschien is deze kleiner dan het lijkt op de afbeeldingen. Maar laten we eerlijk zijn; de Anir ziet er wel cool uit tegenover het logge ontwerp van de Quill, doet me denken aan de Atari joysticks! Maar, ik moet blijven kijken naar de prestatie van de muis.
- Overigens heeft de Quill een scrollwiel, die me eigenlijk onmisbaar lijkt. Of valt het wel mee?
- Beide muizen kosten geloof ik rond de 100 Euro. Geen gekke prijs voor gezondheid.
Wat zijn jullie ideeen en ervaringen? Ik ben er erg benieuwd naar!
Bedankt,
Rudolf. |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Mei 10, 2006 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Rudolf,
Tsja, moeilijke keus... ik denk dat allebei voor en nadelen hebben t.o.v. elkaar en het weer heel persoonlijk is.
Ik heb hier een tijdje de Anir muis gehad, die ik geleend had van iemand. Ik kon er absoluut niet aan wennen en merkte dat ik met mijn simpele, normale muis meer ontspannen was. Mijn vriend, die geen RSI heeft maar wel fulltime achter een PC zit, vind hem overigens wel heel fijn werken. Ik heb er misschien niet genoeg tijd voor genomen me er aan te wennen maar ik had gewoon niet echt het gevoel dat het iets voor me was. Vandaar dat ik het opgegeven heb...
Op de RSI infomarkt heb ik de Quill muis (met bijpassend verticaal toetsenbord) kunnen testen. Voor mij was dit echt een verademing. Het concept is hetzelfde als een normale muis, dus je hoeft nergens aan te wennen. Je hand ligt als het ware in de muis, op een heel natuurlijke manier, dus zonder er bij stil te staan ben je ermee bezig. Het was gewoon een makkie. Hij is wel iets groter dan een normale muis, maar op zich valt het best mee hoor. Ik denk dat jij je vergist in de plaatjes, vraag anders de afmetingen op via de website.
Ik zeg niet dat de Anir niets is, maar voor mij dus niet. Maar goed zoals alles met RSI moet je het eigenlijk zelf ervaren en beslissen wat het best bij je past. Mijn klachten bestonden uit kramp in mijn hand, "bevroren" pols en vermoeide arm en schouder. De krampen vond ik het ergst. Momenteel heb ik mijn klachten nog steeds heel goed in de hand... figuurlijk dan he Ik werk met een normale muis en toetsenbord, maar zit veel minder achter de PC dan vroeger. De Quill muis staat nog steeds op mijn verlanglijstje... toch maar eens echt bestellen!
Ik ben benieuwd wat je beslist en hoe het je gaat bevallen. Laat je ons het weten? Trouwens was er bij de backshop niet een mogelijkheid om langs te gaan en produkten te testen? Misschien hebben ze niet de Quill, maar iets vergelijkbaars zodat je kunt vergelijken?
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Mei 10, 2006 9:36 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je response. Na wat verdere research ben ik qua reviews niks wijzer geworden, nergens kan ik een "versus" review vinden.
Ik heb eens gekeken naar de prijzen, en ik ben nogal in de war, vooral over die Anir muis. Ik zie het model voor 50 euro, maar wordt dan aangemerkt als "basic". Helaas zie ik nergens staan of het een optische of met bal is. Verder zie ik de duurdere versie in 2 prijzen; 80 en 100 euro. Hoeveel verschillende versies zijn er nou eigenlijk?
Misschien dat iemand het weet! In elk geval, ik zou graag de muis proeftesten voor een week of wat. Weet jij misschien wie die optie verleent? Ik heb mensen hier op het forum er over horen praten.
Bedankt!
Groeten, Rudolf.
Laatst aangepast door Anony op Do Aug 03, 2006 6:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Uiltje Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Mei 13, 2006 8:04 am Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik sinds een half jaar zowel op m'n werk als thuis de Quill. Allebei gekocht via Marktplaats voor 60 euro per stuk.
Voor mij echt een oplossing, heel licht in gebruik en bevordert absoluut de natuurlijke houding van je hand. Nadeel vind ik wel het formaat, waardoor ik soms in de knel kom met m'n toetsenbord. |
|
| Naar boven |
|
captainpicard Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jul 10, 2006 1:08 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi,
ik werk zelf al ruim 2 jaar met de Quill muis en vind het ding echt fantastisch. Daarvoor had ik een Anir, maar die gaf toch weer klachten in mijn onderarm omdat je dat ding steeds moet vastpakken.
Uiltje: ik begrijp je probleem met de grootte van de muis niet. De muis is weliswaar qua formaat groter, maar om er goed mee te werken heb je niet meer ruimte nodig dan het oppervlak van een normale muismat.
Ik heb overigens ook een verticaal toetsenbord, de SafeType. Ook zeer tevreden over. Aangezien dit toetsenbord een stuk smaller is dan andere toetsenborden, kun je de muis lekker dichtbij leggen.
Anony: met de Backshop heb ik ook geen goede ervaringen, maar de quill heb ik rechtstreeks bij de importeur ergotype gekocht. Ik weet niet of je ze ook op proef kunt krijgen, maar je kunt het altijd vragen natuurlijk!
groet,
CP |
|
| Naar boven |
|
nielsz1972 Nieuweling

|
Geplaatst: Di Aug 01, 2006 8:15 pm Onderwerp: |
|
|
| Geeft deze Quill muis geen klachten bij het slepen/slecteren van stukken tekst ? Ik overweeg deze muis aan te schaffen, maar heb rsi gekregen door te lang achter elkaar slepen/selecteren. Vingers voelen soms koud en hand wat gevoelloos. Daardoor kan ik b.v mijn electrische tandenborstel niet lang vasthouden. Alvast bedankt voor jullie advies. |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Di Aug 01, 2006 8:48 pm Onderwerp: |
|
|
Beste Nielsz,
ik werk al jaren met een Quill en heb er geen problemen mee. De specifieke handeling die jij beschrijft is bij het muisgebruik 1 van de meest 'risicovolle'. Je moet bij selecteren en slepen namelijk tegelijkertijd klikken en de muis verplaatsen, en dat met de nodige precisie. Voordeel van de Quill hierbij is dat je de muis nauwelijks vastpakt, en dus weinig of geen knijpkracht hoeft uit te oefenen (ook een van de uitgangspunten bij de ontwikkeling van de nieuwe muis 'het paard' trouwens).
Als de specifieke handeling van het slepen klachten bij je geeft, kun je beter selecteren, ctrl-c typen op te knippen, muis op de gewenste lokatie zetten, en ctrl-v typen om te plakken.
groet,
cp |
|
| Naar boven |
|
nielsz1972 Nieuweling

|
Geplaatst: Wo Aug 02, 2006 11:14 am Onderwerp: |
|
|
| Bestelt ! Hoop dat ie gaat bevallen. |
|
| Naar boven |
|

|
Geplaatst: Wo Aug 02, 2006 11:51 am Onderwerp: |
|
|
Mooi. Ik ga eens provisie vragen aan die lui!
cp |
|
| Naar boven |
|
|
|