rsi, rsi forum, muisarm, cans, cans forumGebruikersnaamWachtwoord
Log me automatisch in bij elk bezoek    
Registreer
Registreer
Privé berichten
Privé berichten

Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):

• Slot 1 25 euro p/m
  • Slot 2 25 euro p/m
  • Slot 3 25 euro p/m
  • Slot 4 25 euro p/m
  • Slot 5 25 euro p/m
RSI Forum Forum Index » Over Pijn

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie
Alcohol / Bier
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 4:08 pm    Onderwerp: Alcohol / Bier Reageer met quote

Mensen,

Ben al een tijdje lid, maar ben heel lang niet meer op dit forum geweest.
Heb namelijk steeds minder klachten. Ben in behandeling bij een natuurlijk genezer, die voor mij zeker goede dingen betekent.

Loop nu al eigenlijk een jaar of 2 met klachten, Deze varieren van zere polsen tot een zeurderige pijn in de arm/pols. Alleen nu is het mij opgevallen dat ik hier bijna altijd alleen maar last van heb op de maandag en dinsdag. Nu zal iedereen denken wat een ozin, hier moet je dan altijd last van hebben, maar dit is niet zo.

Ik ben 23 jaar en student. En wat studenten veelal doen is stappen en bier drinken. En dit is mijn geval ook helemaal niet anders.
Maar ik kan gewoon merken aan mijn lichaam en dan vooral aan mijn polsen en vingers dat wanneer ik een avondje goed doorghaald heb, deze gewoon half niet meer functioneren. Het lijkt wel een allergische reactie. En dat is het denk ik ook wel. het is ook zo dat wanneer ik op woensdag bv een groot feest heb, en ik drink veel bier, ik der donderdag ook super veel last van heb.

Mijn vraag is dan ook, kennen mensen dit, en wat zijn hun ervaringen oplossingen?

grt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarianH
Assistent Forum Supervisor
Assistent Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb met het uitgaan ook veel meer last, maar ik dacht altijd dat het kwam van het dansen of stilzitten in een niet normale houding, of van het moe zijn...Interessant zeg...

meer ervaringen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 10:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hee,

Ik heb er met het uitgaan niet meer last van. meer de dagen ernaar. Vooral na het drinken van veel alcohol heb ik er last van.
Je kan dan zeggen drink niet meer, maar goed ik vindt het wel heel lekker en gezellig. En ben dus op zoek naar dat gene dat de pijn veroorzaakt. Rolling Eyes
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 9:00 am    Onderwerp: uitkijken Reageer met quote

Hoi Nick,

Ik adviseer je echt uit te kijken met (overmatig) alcoholgebruik en rsi. Ik heb het ook in zo'n periode gekregen dat ik vrij veel dronk en ook nog een serieuze baan had (en een bedrijf probeerde op te starten). Voor mij heeft het echt (letterlijk) afbreuk gedaan aan mn carriere op dat moment. Op een gegeven moment kon ik met mijn arm namelijk helemaal de muis niet meer bewegen, ik had al klachten maar was gewoon net zo lang doorgegaan totdat het helemaal niet meer kon. Daardoor heb ik een jaar in de ziektewet gezeten.

Alcohol heeft meer effect op je gezondheid dan je denkt en ik herken je verhaal dan ook volledig.

Dat gezegd hebbende, weet ik dat het moeilijk is om dat patroon te doorbreken aangezien op jouw leeftijd je hele sociale leven om gezellige avonden is gebaseerd, waarbij (toevallig) ook veel drank wordt geconsumeerd. Cool

Toch adviseer ik je eens heel goed te gaan nadenken wat je wil, ik denk zelf dat alcohol, rsi en een carriere/ studie niet samen gaan.

Overigens is het niet alleen alcohol, als ik niet fit ben doordat ik bijvoorbeeld slecht geslapen heb, heb ik ook meer klachten als anders.

Wat je je ook eens kan afvragen, of je wellicht niet overgevoelig ben voor alchohol (zoals ik), waar de meeste mensen goed slapen van alcohol namelijk, lig ik vaak een hele nacht wakker van enkele glazen bier.

Vr gr dj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hee,

Als ik slecht heb geslapen heb ik ook meer last. Maar het is wel iets van de laatste jaren. Toen ik 16 was dronken we ook al veel bier, en toen had ik nooit ergsens last van.
En overgevoelig ben ik er ook niet voor denk ik als ik gedronken heb, slaap ik als een blok. Het is echt moeilijk om te stoppen met drinken. Het klinkt misschien heel dom, maar met een biertje is het gewoon veel gezelliger. En dan kun je wel zeggen, drink er dan maar een paar. Maar je bent jong, en als het gezellig is, kan helaas moeilijk nee zeggen. Met alle gevolgen vandien. Ik kom uit Twente, en daar is het misschien toch iets meer cultuur om gewoon ( veel ) bier te drinken.

Ik denk zelf dat het ook wel iets met eeen allergie te maken heeft. Ik kan me studie(HBO) goed combineren met het stappen/drinken. Alleen de hand werkt niet altijd mee. Ik probeer wel rustig aan te doen,maar ik kan het gewoon heel moeilijk opbrengen.

Ik ken mensen, die drinken elke dag veel, en die zitten ook elke dag achter de pc met de muis, en die hebben geen klachten.
Dus ik ben nog opzoek naar een of ander wondermiddel !!

Ik ben nu aan het typen en heb nergens geen last van. Maar vanvond gaan we weer stappen, en dan is het morgen weer mis. Dom.....maar jahje bent jong......

Iemand tips/ideeen/suggesties !!!!!
Naar boven
deejay
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 10:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nick23,

Er is geen wondermiddel, helaas voor jou,

Als je een kater hebt presteer je slecht en ben je vrij zwakjes de dagen erna omdat je lichaam moet herstellen van "het gif" wat je naarbinnen hebt gegoten.

Dit is niet bedoeld als een preek ofzo, hier in Rotterdam/ Spijkenisse kunnen we er ook wat van en ook ik heb er vrolijk op los geleefd met veel alcohol.

Nu ben ik getrouwd en heb een stabiele situatie waarbij ik eigenlijk nog zelden alchohol gebruik, ik kan je vertellen dat het grote invloed heeft aangezien mijn klachtenpatroon ook veel stabieler is geworden.

vr gr dj
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik merk geen verschil na een nacht goed doorhalen. Ik drink niet veel normaal gesproken, maar laatst heb ik meegedaan aan een drinkspelletje op een verjaardag, en ik had niet meer last van mn hand dan normaal. Misschien zelfs minder omdat ik de dag erna te duf was om er op te letten,
Naar boven
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals gedacht, weer heel veel last na het weekend. Veel bier gehad, en dan komt de pijn. Ga nu andere dingen doen, dit werkt zo niet.
Het is mijn eigen schuld....
Embarassed
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En toch.... ik denk gewoon zelf dat het niet echt door de alcohol komt, ja natuurlijk is het niet goed voor je en blablabla, maar misschien maak je wel andere belastende bewegingen die avond ervoor.. Ik bedoel daarmee, dat je bv je lichaam anders gebruik als door de week.. ( niet doordenken, is serieus antwoord)
Ik als genieter van het leven en lust erg graag een borrel heb totaal geen last van meer of minder last van drank gebruik.
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 2:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me sterk. We drinken een paar biertjes aan de bar of aan tafel. Dansen doen we niet. Gewoon staan en drinken. Geen rare houding of zoiets.

Heb er trouwens wel last van na de voetbal, dan slaat de vermoeidheid me ook op de armen/handen. Lijkt wel of dat me zwakke plek is, en alles daar tot uiting komt.Sommigen krijgen hoofdpijn, ik handpijn.

Weet het ook niet anders.
Naar boven
PHiX
Forum Assistent
Forum Assistent

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 5:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb je wel RSI gekregen door de herhaaldelijke beweging van het bierglas naar je mond? Very Happy
Naar boven
Yvon
Forum Supervisor
Forum Supervisor

BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

hhahahaa...mmm..dat kan ook nog ja..

zwakke plek dat zou idd goed kunnen, geld voor mij als ik teveel aan mijn hoofd heb, dan geeft dat zeker reactie op mijn rsi
Nick23
Meer Frequente Poster
Meer Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet eens of het RSI is in mijn geval. De klachten wijzen er wel op.
Rolling Eyes

Ben gestopt met natuurlijke genezing. Ga nu een tijdje kalm aan doen in de weekenden, kijken wat dit voor een reactie te weeg brengt.
Naar boven
richard1979
Nieuweling
Nieuweling

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, bij mij is het juist weer zo dat ik bij het gebruik van alcohol minder last heb van mijn rsi (op het moment zelf). De volgende dag heb ik er niet meer last van dan normaal eigenlijk, wel van de kater hahaha. Niet dat ik nu een overmatige drinker ben geworden, maar die paar keer per jaar dat ik wat verder ga merk ik wel dat het verdovende gevoel wat bier je bezorgd ook erg verleidelijk zou kunnen zijn om te gaan drinken als je pijn hebt. Ik ben liever helder dan aangeschoten. Wink

Zo zie je maar weer, elk mens is anders... Smile
Naar boven
Reino
Frequente Poster
Frequente Poster

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yvon schreef:
En toch.... ik denk gewoon zelf dat het niet echt door de alcohol komt, ja natuurlijk is het niet goed voor je en blablabla, maar misschien maak je wel andere belastende bewegingen die avond ervoor.. Ik bedoel daarmee, dat je bv je lichaam anders gebruik als door de week.. ( niet doordenken, is serieus antwoord)
Ik als genieter van het leven en lust erg graag een borrel heb totaal geen last van meer of minder last van drank gebruik.

Dit is dus echt niet zo.

Ik heb 3 jaar bijna elke dag gedronken, elke dag, niet echt goed voor je, maarja ik ben ook student. Alcohol zet natuurlijk niet aan tot RSI, maar zodra je klachten krijgt, werkt alcohol goed mee.
Als je RSI hebt zitten er veel afvalstoffen en verstoppingen in je spieren, dat kunnen weer knopen worden etc. Je voelt echt dat je spieren verzuren. In alcohol zitten veel afvalstoffen, omdat je lever het erg druk heeft bij overmatig alcohol gebruik moet hij de afvalstoffen ergens anders heen loodsen, deze komen dan terrecht in je bloed en in je spieren, en deze afvalstoffen blijven dan weer steken bij de plaats waar als veel problemen zitten, de plaats waar al blokkades zijn. De afvalstoffen van alcohol hopen zich dus op bij het probleem.

Alcohol is 1 factor, ook roken doet dit (wel in mindere mate), het gaat voornamelijk om de doorbloeding en de afvalstoffen, hoe minder afvalstoffen in je lichaam hoe beter de doorbloeding en de voeding van je spieren. Alcohol verpest dit dus.

Ik ben na 3 jaar compleet gestopt met alcohol en kon dit ook meteen merken, het was voor mij ook knetter moeilijk. Ik drink nu weer af en toe een paar biertjes. Maar dit heeft dus wel degelijk invloed op je spieren en dus je klachten!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    RSI Forum Forum Index » Over Pijn Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: