| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Za Apr 01, 2006 11:05 pm Onderwerp: Absolute oplossing voor RSI! |
|
|
Catchy titel eh?
Misschien ben je het wel eerder tegengekomen, maar ik ben na een tijdje speuren de zogenaamde "SmartnAV" tegengekomen. Het werkt met een ontvangsensor dat je plaatst op je monitor, en zo kun je met gebruik van een ring, baseball cap, of een losse dot die je bijvoorbeeld tussen je ogen of op een bril plakt navigeren. Je kunt op veel manieren klikken, bijvoorbeeld via dual voetpedalen, een soort muis "button", of zelfs je gewone muis, maar ook via spraak, die voorgeprogrammeerde functies kent. Mij lijken de voetpedalen het meest voor de "hand" liggend (geintje).
Ik wil het graag gaan bestellen, alleen in Nederland is er maar een enkele retailer, waarvan ik zojuist een email achter gelaten heb, met het verzoek op de duurdere versies. De beste (en meest adviseerbare) lijkt mij de SmartNAV 3. Kost wel zo'n 500 Euro, inclusief accessoires. Maar als je bedenkt dat je geen dure muizen, stoelen, bureau's en weet ik veel moet aanschaffen zeker zijn geld waard waar deze kosten gecompenseerd worden. Je kunt zelfs met de SmartNAV games spelen, bijvoorbeeld Counterstrike! Check dit filmpje maar:
http://media.naturalpoint.com/video/smartnav/smartnav-gaming1-720x480.wmv
Meer filmpjes kun je hier checken:
http://www.naturalpoint.com/smartnav/products/at/at_video.html
Als je even nadenkt, is de SmartNAV eigenlijk niet eens een alternatief. Het is in feite een vooruitgang in het gebruik van interface. Zeg nou zelf, gamen terwijl je tegelijk chips en cola aan het nuttigen bent! Haha! Zie ik die muizers nog niet doen. In elk geval, het scheelt weer wat trots dat wordt weggekaapt zodra we alternatieve producten gebruiken. Het is in feite geen
ander beeld dan een webcam op je monitor.
Als ik een betrouwbare retailer kan vinden laat ik jullie zeker weten wat ik van het product vindt. Ik zou het liefst heel de dag weet grafisch vormgeven.. het lijkt nu weer mogelijk te zijn, met een immens ergonomische verbetering.. je hoeft met de SmartNAV blijkbaar niet meer perse op zoveel graden in een statische houding te zetten met muizen en toetsenborden die lijken op futuristische straaljagers. Het is echter wel een investering. Maar zelfs ik moet toegeven, het is eenmalig en lijkt op lange termijn. En trouwens, gezondheid is mij meer waard dan mijn geld!
Check de site zelf maar:
http://www.naturalpoint.com/smartnav/
Als iemand ervaringen of iets te zeggen hierover.. ik hoor het ook graag![/img][/url] |
|
| Naar boven |
|
captainpicard Frequente Poster

|
Geplaatst: Ma Jul 10, 2006 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ken dat ding wel ja, staat ook op de website van de rsi patientenvereniging. Vraag me af wat het doet voor de belasting van je nek.....
groet,
CP |
|
| Naar boven |
|
Pipi Head of Supervisors

|
Geplaatst: Wo Jul 12, 2006 6:23 pm Onderwerp: |
|
|
Tsja, je nek... of je voet...
Ik vind het er wel gaaf uitzien. Misschien komt het op de RSI infomarkt dit jaar (als die weer komt) en dan wil ik het zeker uitproberen.
En als jij het gaat kopen ben ik ook super benieuwd naar je ervaringen. HOud je ons op de hoogte?
Groetjes! _________________ De dwaas doet wat hij niet laten kan; de wijze laat wat hij niet doen kan. ~ Oosterse wijsheid ~ |
|
| Naar boven |
|
deejay Forum Supervisor

|
Geplaatst: Do Jul 13, 2006 8:25 am Onderwerp: heb nu al pijn in mn nek |
|
|
als ik dit zie krijg ik al last van mn nek  |
|
| Naar boven |
|
PHiX Forum Assistent

|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 1:17 am Onderwerp: Re: heb nu al pijn in mn nek |
|
|
| deejay schreef: | als ik dit zie krijg ik al last van mn nek  | Dat is het eerste waar ik aan dacht. |
|
| Naar boven |
|
Anony Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 1:40 pm Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk, ik heb het een paar maanden terug geprobeerd. Eerst kreeg ik last van mijn nek. Schijnt de eerste keer normaal te zijn. Maar goed, een tijdje later kreeg ik ontzettende last in mijn onderrug! Nog nooit eerder rugpijn gehad zelfs! Ook voetpedalen zou ik niet adviseren.
Als je namelijk gevoelig bent geworden voor een ding, slaat dat erg snel over naar bijv. je voet nek of rug als die ook herhaaldelijke bewegingen uitvoeren. Het beste kun je gewoon iets alternatiefs pakken maar gebruik het dan wel met dezelfde bewegingen. Anders heb je straks ook rsi in andere delen van je lichaam.
Als je iets in huis wilt halen, haal dan zo'n oogmuis als je er ooit geld voor hebt (~4500 Euro), of houdt het bij een ergonomische muis. De beste oplossing is van de computer weggaan. Nu ik maar heel weinig meer achter de computer zit voel ik me fitter, bloedsomloop is continu goed, en tegenwoordig kom ik uit mijn eigen om 7 of 8 uur uit bed. Dat is toch niet normaal!? Eigenlijk wel dus! |
|
| Naar boven |
|
Roycl Nieuweling

|
Geplaatst: Di Mrt 27, 2007 11:06 am Onderwerp: |
|
|
Ik kan me niet voorstellen dat dit DE oplossing is. Ik denk namelijk ook dat je dan last krijgt van de onderste wervels in je nek. Zeker gezien nekklachten het meest voorkomen bij bewegingsbelasting in zithouding, zoals achter de computer en in de auto.
Buiten dat is het een kostbare oplossing en is een petje ook bewezen slecht voor o.a. haren maar ook zenuwstelsel. (en dan heb ik het over langdurig opzetten van een cap/petje). |
|
| Naar boven |
|
Liset Licht Frequente Poster

|
Geplaatst: Vr Feb 15, 2008 5:20 pm Onderwerp: smartnav |
|
|
Hoi allemaal,
Mijn man heeft het een tijd terug gekocht vanuit amerika en hij was heel erg tevreden. Nu heeft hij het niet meer nodig omdat hij niet veel meer achter de computer hoeft te werken.
http://www.naturalpoint.com/smartnav/products/3-eg/
Het is een apparaat voor PC & MAC.
accessories:
3x Monitor Mount
1x reflective dots sticker strip
2x ringen
1x cdrom installatie
1x voetpendaal (double action foot swich)
1x Y Breakout Cable
Hij heeft er toendertijd ong. 700 euro (omgerekend) voor neergelegd, maar goed hij is tweedehans, dus...... als je interesse hebt, kunnen we natuurlijk onderhandelen.
Mijn telefoonnummer is: 06-24891907
Groetjes,
Liset Stitselaar - Slingerland |
|
| Naar boven |
|
|