|
|
|
|
|
Adverteren op rsiforum (gemiddeld 130 unieke bezoekers per dag):
- Slot 1 25 euro p/m
- Slot 2 25 euro p/m
- Slot 3 25 euro p/m
- Slot 4 25 euro p/m
- Slot 5 25 euro p/m
 |
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ganescha Nieuweling

|
Geplaatst: Ma Okt 05, 2009 12:06 pm Onderwerp: 25, net een baan en ook al RSI :( |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben ganescha, 25 jaar en sinds april 2008 fulltime aan het werk in het bankwezen (op detacheringsbasis). Eind 2007 had ik al last van af en toe wat pijn tijdens het typen met afstuderen. Toch had ik nooit aan rsi gedacht. Vervolgens 2 maanden veel telefonisch werk en pc werk gedaan. In april 2008 gaan werken bij mijn huidige baas en sinds een half jaar heb ik ondraaglijk veel pijn in mn schouder en mijn rechter arm, vingers, pols. En links begint sinds kort ook al.
Een aantal maanden geleden kreeg ik ceasartherapie, maar dat hielp niet. Vervolgens ben ik gekraakt door een manueel therapeut en ben ik 2 a 3 keer in de week gaan fitnessen. De pijn trok weg en ik had af en toe ineens meer last, maar het was te dragen. Vervolgens ben ik in september op vakantie geweest. Toen ik terug kwam had ik nog maar 2 weken een opdracht en ik sporte bij mijn hotel, dus ben nog 3 keer wezen sporten. In de laatste werkweek kreeg ik ineens weer zoveel pijn en kon niks meer achter de pc.
Ik hoor veel dat fitness niet goed is, b.v. omdat je dan melkzuur aanmaakt en dit ook niet goed is voor je spieren en pezen. Hoe denken jullie hierover??
Momenteel zit ik thuis, omdat ik even geen opdracht heb. Maar ben gewoon bang dat ik gebeld word voor een nieuwe opdracht. Dan moet ik weer 36u werken achter de pc. Maar dan moet ik me wel ziekmelden.
In maart loopt mijn contract af en ik ben hard opzoek naar een andere baan. Ik heb HBO Personeel & Arbeid gestudeerd, maar hierin werk je ook veel met de pc. Ik denk eraan om in september volgend jaar de PABO te gaan doen in 2 jaar. Dan hoef ik niet veel meer met de pc te werken.
Als behandeling wil ik nu gaan cuppen en accupunctuur gaan doen. Ik heb hier goede verhalen over gehoord en aangezien ik ten einde raad ben moet ik wat.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en welke methodes bij jullie helpen. |
|
| Naar boven |
|
Houtstoker Meer Frequente Poster

|
|
| Naar boven |
|
Jannes Frequente Poster

|
Geplaatst: Wo Nov 04, 2009 10:11 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Ganescha,
Bij mij begon de RSI ook tijdens de studie. Ik ben nu werkzaam in de informatica en ik kan zelf niet zonder fitness. Ik was een tijdje ziek en kon daardoor niet sporten en ik kreeg direct weer last in de schouders, armen, handen, etc...
Elk mens is anders, maar bij mij helpt fitness enorm!
Beterschap! |
|
| Naar boven |
|
|
|